? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Saturday, May 2, 2009

Phuket 1

I'm home!!!! hahahahaa..lama dah rasa nya saya tak update blog saya ni.. mana taknye..saya bz dengan cuti-cuti sawadikapp!! meh saya cite apa yang saya buat masa kat Phuket pada hari pertama saya jejak kan kaki di sana sampai la saya pulang ke Malaysia

HARI PERTAMA
Saya bertolak dari Malaysia jam 9.30am, tunang saya pergi kerja lewat gara-gara nak hantar saya ke airport, kesian dia..hmm... sampai Phuket jam 9.30am gak waktu Thailand (sana lewat sejam) dan kami terus pergi check in kat Phuket Palace Hotel, Patong.. dapat suite 2 bilik ala-ala apartment gitu siap bole lari2 dalam suite tu lagik..
Jam 6.00pm drebar dah datang jemput kami ke Phuket Fantasea yang harga nya dalam RM130 satu kepala..mahal?? memang mahal tapi berbaloi la.. masa mula2 masuk ke tempat tu dia beh kurang ala-ala disneyland la gak tapi style edisi Thailand.. takde donald duck, takde mickey mouse, yang ada maknyah pakai baju ala-ala puteri, maskot, orang yang pakai pakaian tradisional dan gajah yang pandai. ada persembahan dalam pukul 9.00pm tapi tula kan.. kami tak dibenarkan bawa kamera dan hp.. so tak dapat nak letak gambar kat blog.. masa persembahan tu kita bole tengok ayam yang jinak..pandai berlakon.. burung2, gajah menari, kerbau..ada orang buat gantung2 ala2 circus gitu.. cite beh kurang ala-ala dewa dewi dorang.. persembahan tu adalah kemuncak Phuket Fantasea..cite tu habis dalam pukul 11.30pm..makanya saya yang jenis tidur awal ni tersengguk sengguk gak la kan.. (sebab waktu malaysia dah pukul 12.30pm)








salah teknik bergambar, saya nyaris2 nak terjatuh.. sebab kasut ni tapak nye pecah..saya tinggalkan kasut tu kat hotel, buang dan beli baru nanti



ikan ni sebenarnya banyak gile sampai saya geli.. saya tak dapat bayangkan kalau saya jatuh kat kolam, habislaa saya nanti kene makan
gajah ni jinak sebab tu saya berani amik gambar dengan gajah ni..

tempat persembahan..ada dewan dalam tu..saya ingatkan cuma hiasan

bukan perempuan tulen ok...!!

mamat ni saya rasa macam nak cekik jek sebab dia terkejutkan saya... nasib baikla saya tak melatah ketuk kepala dia

macam ada orangbercakap...hmmm..













3 comments:

Spring Meadows said...

Hi! I'm an American who lives in Washington state. I loved seeing your photos. It makes me want to visit. What a gorgeous country! Thank you for sharing.
Lisa

HaNa NyoTa uHArA said...

heheheh..i just come back from Thailand for vacation last week, by the way..if you want to know more about Malaysia, let me know...here it's more colorful, wonderful and wow wow ful..heheheh (apa yang aku cakap nihh..)

chienta said...

huhuhu.. beshnya.. tp gambar mlm gelap sangat.. x puas nengok.. T.T