? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Thursday, May 7, 2009

Mata Ikan @ Ulser

gambar ni sekadar hiasan jek..takde kene mengena dengan cerite saya (ikan ni macam suka plak amik gambar kan kan )

Dah seminggu saya kene ulser.. memula kene masa kat Phuket, cuaca kat sana kan boleh tahan panas..pastu asik minum ais jek, air kosong bole plak skip skip tak minum..haaa kan dah kene.. Sebenarnya sya memang mudah kene ulser ni, sebab badan saya kurang air.. bukannya saya malas minum air..rasanya berbotol botol gak air suam saya minum dalam satu hari.. tapi makin banyak saya minum makin bayak plak keluar...kira macam sekali lalu jek dalam badan saya..sabar jelaa.

memula tu kecik jek..tapi lama2 besar dan mulut saya jadi bengkak sebelah sebab ulser tu betul2 kat bibir kanan saya.. dah jadik mulut Pamela Anderson plak.. haaa sapa nak jawab??

hari Selasa..

Tunang suruh pakai bonjela tapi saya malas nak pakai sebab bonjela tu tak sedap.. ada gakla kawan2 suruh kumur dengan garam..(kumur dengan garam ekk bukan letak garam tau encik Supir) Saya betul2 kurang selera makan sebab tak tahan keperitan ulser ni, sekarang sedang cuba sedaya upaya utk baik kan ulser ni,


Ini langkah-langkah yang telah saya amik:

1.Minum air kosong 6 botol satu hari ( satu botol 500ml)
2.Kumur dengan Listerine
3.Makan benda pedas contohnye sambal tumis, sambal belacan, sambal kicap dan sambal2..hehe
4. Letak asam boi kat tempat ulser tu..pedih sgt!! tapi nak buat cemana kan..( sambil berubat sambil telan asam.. 2 in 1 keh keh keh )
5. Mandi 4 kali sehari, sebab badan saya panas so menyukarkan benda tu baik
6. Minum air Barli..mak cakap air ni penyejuk badan.
7. Minum air Badak..tunang saya cakap penyejuk badan gak.




Hari ni..(Jumaat)


Ada sesapa bole bagi idea bernas tak?? setakat ni..ini jela yang saya mampu buat. kalo ada sesapa ada petua..sila bagitahu saya. manala tahu kita boleh share2 dengan kawan2 yang lain..

7 comments:

§ãüfæ said...

besooo nye mate ikan..satu lagi petua nak ilangkan mata ikan..kasik siang buang kepala ikan tu..hehehe..so, takde la mata ikan tu lagi... :P

A D I A said...

baru pasan ada entry lain wah satu hari ko bantai 3 entry. terror2.

btw aku pun ada ulser la. dalam bentuk memanjang plak tu. so untuk 3-4 hari ni berat gua turun. tak lalu makan.

chaiyok2!

HaNa NyoTa uHArA said...

aku cover hari hari yang aku takde mood men'blog' laa..heheehehee.. aku baru ingat nak cukup kan 10..amacam?? larat baca??

Anonymous said...

guna la bonjela..ubat utk ulser mulut

HaNa NyoTa uHArA said...

taknak pakai bonjelaaa..tak sedap!!

chienta said...

huhu.. makan eskim + makan kek kompom baik..

HaNa NyoTa uHArA said...

apa punye idea la ko ni chienta..tu nak bagi aku kene diabetes sehh!!! huk huk huk