? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Wednesday, May 20, 2009

Steamboat

Harini saya nak cerita pasal makan, semalam saya keluar makan dengan SF..sebabkan semalam saya tak makan apa2 siangnye..so kelaparan tahan magnetik tu sangatlah dasat, kebetulan plak SF pun berpose (pose nazar you!! ) jadi kami pun pergila makan kat steamboat restoran kat Sunway. Ni dah masuk 7 kali kot kami kesana, so far so good..kalau tak, takdela kami datang sampai 7 kali kan.. oh yaaa nama restoran tu Flaming Steamboat Restaurant ( dia nye papan tanda tu warna kuning)

OK.. kat sana ada apa? ada steamboat +buffet.. untuk steamboat, ada dua sup, satu sup ayam satu lagik sup tomyam, pilihan makanan untuk di'steamboat'kan banyak la jugak, ada macam2 seafood, macam2 jenis fishball, macam2 jenis sayur dan macam2 jenis telur kecuali telur masin..
Kalau buffet, yang saya tengok ada bihun goreng, nasi goreng, rendang, ayam goreng, funfries, nugget and apa lagik ek..hmm.. banyak laaa.. dessert pun ada banyak pilihan gak,
Berapa harga satu kepala? cuma RM19.90 jek.. makan la sampai pengsan. (Ni la tempat yang aku nak bawa ko dgn amart tu neng..)

Saya tengok meja sebelah saya makan ketam seronok jek.. saya teringin gak nak makan tapi sebab keadaan tak mengizinkan, pandang dan tumpang gembira jela tengok dorang makan, ada yang amik udang sampai berpinggan pinggan..huh!! kolesterol tu!! (padahal saya takleh makan) tempat tu sesuai untuk orang yang ada selera makan yang besar..
Cemana nak kesana?? lupa la plak nak bagitahu.. restoran ni dekat sebelah Sunway Pyramid jek, sebelah kanan kalau menghadap ke Sunway Pyramid ok..

Restoran tu bersih ada ekon, kerusi pun bes..meja pun bes..apa lagik ek.. staff pun ok, senyum jek.. ada amoi cun.. sedap mata memandang... (bukan SF yang nenok tapi saya..kekeekeke)

Masalah nak tutup karangan ni selalu jek ada...OK..kesimpulannya..korang pergilaa ekk..tata

p/s: untuk maklumat lanjut sila layari ke laman web http://www.flamingsteamboat.com/ heheheheee

9 comments:

Unknown said...

oit...kata alergik...bleh lak pi makan stimbot...dah ok lum kulit ko?

Anonymous said...

lagi best dari Johnnys ka?

HaNa NyoTa uHArA said...

kulit blum ok.. tapi setakat makan sayur dan fishball takde nye effect apa2 kat aku.. aku nenok jek org lain makan ketam,kerang, udang..huk huk huk..
(tunang aku bagi moral support dgn dia dia tak makan seafood, sebab takut sup tu ada rasa seafood tau!!..terharu aku..)

HaNa NyoTa uHArA said...

ieja.. yang ni bes la..sebab kita boleh makan apa yang kita suka.. cuba la ek.. cehh..ni aku kene minta komisen kat Flaming ni huhuhuhuhu

chienta said...

ermmm... aku beruntung mempunyai ibu tukang masak.. bulan lepas 3 kali mak aku buat steamboat.. nyum2~~

Anonymous said...

hahhahaha...jahat ko Chienta..
Hana i wish that ko akan cepat sembuh dari sakit kulit ko....erm masa kat phuket macam ok jer...tapi tu arr dah nak kena kan

amm said...

xsbo aku nk test mulut..sdap ker dr yg aku wat??tgguuu...

HaNa NyoTa uHArA said...

neng, ko penah steambot ke?? huwaaa nak rasaaaa

amm said...

sure r aku reti wat kuah dia,ala2 jogny gituh!!nk rs???kim slmmmmm...hahaha..

tggu r aku msuk umh ek (nth bl la nk msuk umh ni!!huh..)