? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Saturday, May 2, 2009

phuket 3

HARI KETIGA
Hari Ketiga ni bagi saya bes siket la sebab more relax and santai.. Kami ke Panga Bay yang nilai untuk kesana dalam RM150 (harga sebenar RM220), itu termasuk lah ber'kenu' ke gua jumpa kawan lama saya BATMAN, pergi ke pulau james bond, pegi Panga bay, lunch, junkfood,
Lunch kami hanya lah di atas boat..ala-ala star cruise gitu tapi bot Thailand la..heheheh makanan kat sini kami tak risau sangat sebab tuan punya company ni adalah muslim jadi makanan yang mereka masak adalah halal,
untuk pengetahuan korang, makanan yang dorang masak selama saya bercuti disini lazat2..tapi yela kan..mak kene jaga badan dik non, nanti mak takleh menari..
Saya tanya pada Tony, pemandu pelancong kami, apa jadik masa Tsunami berlaku dan kat mana dia masa tu.. Dia cakap masa tu dia tengah bawa pelancong ke gua, memula tu dia rasa pelik la kenapa air surut sampai 2 meter, elok dia masuk ke gua tu tetiba air naik 6 meter, bayangkan gua yang dia masuk tu agak gelap dan dia terpaksa cari tempat yang boleh bernafas selama sejam, dah la gelap panas plak tu..saya yang meronda dalam tu pun tak tahan panas, bila dah pulih sediakala dia balik ke darat dengan pelancong2 ni tadi dan dia terkejut tengok Phuket jadi kelam kabut, mayat sana sini, rumah2..bangunan semuanya habis rosak.. Mak dia ingatkan dia dah takde tapi tuhan masih bagi dia peluang hidup.
Kami berenang2 di laut dalam sambil bersukaria..sebab tangan saya selalu 'kreem' jadik saya gunakan life jacket untuk keselamatan, takut2 saya takleh brenang tetiba dan saya cepat gelabah kalau jadik macam tu. cukup2 la saya lemas sekali masa kat pangkor dulu... Elok kami besukaria (masa tu saya dah baik bot, tengok kawan2 saya mandi) tetiba kawan saya Pida, jerit kaki dia kene sengat obor2..kesian dia, memang nampak macam kene bilah pedang...saket woooo cuma taklah seteruk sampai kene jumpa doktor.. Package ni amik masa sehari gak dari pukul 10.00am sampailah pukul 4.30pm.


kami kat Pulau James Bond,

posing lagik...jangannn tak posing..(en lizam..tang mana aku gumuk nye??)

tempat membeli belah..ala2 zaman batu gitu


lapar seh...makanan ni lazat2 giler tapi mak kene control makan..heheheheh

dalam gua..kene tunduk beb, nanti terhantuk..syok la pendayung kenu kami tu..free2 jek aku kene baring kat celah kangkang dia..sabar jelaaa

kami kecik2 terpaksala naik 3 orang

dalam gua.. saya main amik gambar jek tak tahu ada bot lalu tepi saya..manala saya nampak gelap2 dalam gua tu kan..

sempat posing lagik tu..

auw! auw!..
jellyfish..sangat besar..nak pegang pun kene ada cara.. kami tak dibenarkan pegang
lompat lagikkkk!!



apa yang menriknye gambar ni?? pemandangan yang indah.....heheheheehehehe

0 comments: