? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Thursday, May 14, 2009

Kuih Seri Muka


Pagi tadi saya makan kuih Seri Muka yang mak tunang saya bagi. sedapp!! kawan2 saya pun kata sedap.. ada yang tanya macam mana nak buat...alamakk!! saya kantoi la bab ni.. bab kuih muih ni.. saya cuma tahu buat karipap, kuih onde-onde, cokodok, jejempot ikan bilis, kuih badak..apa lagik ekk...

Saya dah surf internet.. so saya jumpa resepi ni.. kalo nak cuba bole la kot tapi tak jamin la sedap ke tak sebab tak try lagik..

SELAMAT MENCUBA!!

Kuih Seri Muka

Bahan A (Lapisan Bawah)
400 g Pulut 15 oz - 18 oz
* Santan cair
1 st Garam
1 helai daun Pandan
* Pulut Direndam 1 jam atausemalaman
* lebihkan santan supaya lebih paras drp pulut dan pulut akan lebih lembut

Bahan B (Lapisan Atas)
200 g gula pasir 2 tbs (penuh)
tepong jagung 2 tbs (penuh)
tepong gandum 25 oz santan
5 biji telor
1/2 ts vanilla & garam
10 helai Daun Pandan

Cara: Bahan A.
1.Masukkan santan, garam & daun pandan kedalam pulut tadi. )
2.Kukus dalam loyang 10 " x 10".
3.Bila masak tekan pulut hingga padat.
4.Kukus selama 30 minit.

Untuk Bahan B
1.Bancuhkan semua bahan diatas dan tapis
2.Masak hingga naik wap
3.Curahkan adunan keatas lapisan A.
4. Kukus lagi selama 5 min lagi.

2 comments:

3740Journal said...

hana buat aa kuih yang mak mertua x pandai buat. pastu suh dia makan. hehe

HaNa NyoTa uHArA said...

apanye ekk.. semua dia tere..sampai hana segan nak masak bagi dorang rasa .. huhuhu