? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Sunday, January 24, 2010

Laga Pipi...hmm

Saya baru lepas baca statement seorang artis yang laga pipi dengan mentor nye.. hmm... korang rasa macam mana? boleh ke?
Saya terpikir gak sebenarnya..frankly..masa jadi sales person dulu..laga pipi adalah perkara biasa bagi saya...tapi saya buat dengan tujuan..nak dapat kan sales..hehehehe..bongok kan!!
tapi lepas seketika..saya pikir balik..sebenarnya laga pipi adalah tidak manis..
Ok..nak komen banyak2 pun..yela kann..saya pun penah buat benda salah ni dulu..
Salah satu sebab utamanya saya amik keputusan stop buat sales ialah saya rasa duit komisen saya tu macam tak berkat..sebabnya duit sales saya tu hasil dari penat lelah saya 'sweet talk' pada customer untuk product yang berkualiti tapi kadang-kadang tak de kualiti.
Sebab nak dapatkan sales, saya sanggup melobi..saya sanggup 'minta tolong' kawan temankan customer saya pegi ronggeng kat pub.. betapa saya jahat masa tu.. sebab taknak diri ni dilihat aib..saya suh kawan pegi plak.. tapi takpelaa..kawan saya tu meme suka pegi tempat macam tu..tambah-tambah lagik kalau free ( ai bayau ok!)
SUMPAH! seumur hidup saya, tak penah jejak kaki ke disco, sebabnya keluarga saya dekat.. saya taknak terkantoi dengan sedara mara..saya taknak mak abah risaukan saya balik lewat.. ( paling lewat mak abah bagi balik ialah before 10pm, sampai sekarang tau!! sebab sekarang ni dah jadik tunang org, so abah bagi mandat kat tunang suh monitor saya..sabarjelaa) masa saya belajar di UMS dulu KEBETULAN saya ada kaluarga angkat dikalangan orang yang baik baik pastu ramai ornag kenal..lagikkkk laaa saya tak berani,
Eh!! saya nak cite pasal laga pipi tu.. apasal kelain ek..?? hmm..balik pada cite laga pipi tu kan.. beberapa bulan yang lepas, saya ada temankan seseorang pegi ke majlis kawen kawan baik dia.. dalam majlis kawen tu ramai gakla kawan dia.. hmm tetiba ada sorang awek ni datang kat kawan saya salam and laga-laga pipi..hmmm...saya senyum jela kan.. sebab teringat saya yang dulu..
tapi..nak kata salahkan kawan saya tu takleh gak sebab kawan dia yang nonong pipi kat kawan saya.. hmm..tak marah ke awek dia ek kalau nampak?? so..macam tu la kot orang pandang masa saya buat dedulu..huhuhuhhuuhuh ishh terasa terukk plak saya ni dedulu..
Terpulang la pada empunya diri sebenarnya.. kalau taknak difitnah better elakkan..lagipun laga pipi bukan benda yang dapat menjalinkan silaturrahim..banyak ke negatif nye, salam pun dah cukup bagus dah..takpun bertanya kaba ke kan...itu pun ok pe..
saya ni dahla nakal..kekadang saya takut gak anak saya lagik 100 kali ganda nakal..ishhh!! jangannnn!!! so sebab tu la sekarang ni saya tengah try nak jadik budak baik..tapi percayala..memang banyak dugaan..kekadang tu dugaan datang dari orang sekeliling kita.. moral support takde!! tapi cuma kutukan..apa kita bole buat?? saba.....saba...dan kekadang sebenarnya saya naik angin gak.. demmm!!
Saya penah dilabelkan "GEDIK!" oleh orang yang dekat dengan saya.. SO WHAT?? saya memang gedik pun!! ada masalah?? maybe..maybela kan.. orang tu ingat benda tu lawak.. tapi dia tak tahu yang saya terasa.. kalau cakap sekali tu maybe saya tak amek pot sgt.. harap lepas ni takdela la kan.. dah nak kawen pun saya ni.. saya nak gak berubah.. nak jadik orang yang baik, setia, isteri yang solehah..dan penganut agama yang cintakan agamanya iaitu ISLAM..ceewaahh!! tapi betullaaa..walopun saya ni nampak gila2 tapi saya memang ada pasang azam macam tu!!
Haaaaaaaaaaaaaaaa!! Ada orang tanya samada saya penah isap rokok ke tak.. jawapannya.. ye! saya penah!! tapi percayala...saya TRY aje ok!! try kwn saya nye putung rokok, alaa yang dia tgh isap..nak tahu syok ke tak isap mende tu, kesimpulannya?? DEMMM!!! memang bukan gaya seorang perokok tegar..!! saya tak sesuai..!! katakan TAK!! ( tapi kenapa rokok tu ada rasa mint mint ek..? dia letak perasa ke?)
dah dah!! elok cite laga pipi..kelain plak saya ni..ah!! biaaa!!!!!!!!!!!!!1

9 comments:

Unknown said...

aku pernah sorang awek ni sua pipi time jmpa. aku 1st time time tu, depan makcik dia, depan wan.

serba salah bukan pasal salah tapi takut wan marah. lepas tu makcik dia sound "nanti ada orang jeles"...mebi aku ter over kot camtu..

apa beza laga pipi dengan salam bukan muhrim..kan?

beb..ko marah ke kalau kena panggil gedik? kalau panggil lentik?

HaNa NyoTa uHArA said...

yupp!! tak jauh beza.. tapi cam salam tu more to professional heheheehe..
aku pun tak tahu nak cakap apa.. so frankly.. aku slowly nak jadik yang lebey baik dan baik dan baik.. yela kann umo pun dah meningkat, so kene pikir mana yang baik dan mana burok,
cam statement aku ni ha..

"salam pun dah cukup bagus dah..takpun bertanya kaba ke kan..."

kita salam pada yang sejantina pun ok.. dan tanya kaba pada yang lain jantina.

so ko rasa macam mana?

lentik? hmm..kalo aku dah mengandung, ko nak panggil aku lentik gak ke?

Unknown said...

yup2...tapi kadang2 cam sukar nak elak...esp bila orang bangsa lain yang sua dlu. tak sambut, nanti dia malu. mcm aku, ada masa aku angguk senyum stail jepun, kebnyakan masa aku salam je esp kalau awek2 muda..hahaha

kalau ko dah memang lentik kena la panggil lentik. tapi takpe...sebagai perempuan lentik itu bagus. sebagai bini pun bagus gak. sebab itu orang pmpn patut suka kena panggil lentik. ko paham kan apa maksud kalau mak-mak puji tang tu kan?

HaNa NyoTa uHArA said...

betul tu..kekadang tu aku pun takleh nak elak.. esp bangsa asing.. dahler opis aku ni selalu terima visitor luar.. hmm. kalo bole aku cuba elakkan gak.. aku pn buat style jepun cam ko huhuhuhhhuu

err..sebenanrnya aku tak paham kenapa org perempuan suka panggil lentik..

HaNa NyoTa uHArA said...

betul tu..kekadang tu aku pun takleh nak elak.. esp bangsa asing.. dahler opis aku ni selalu terima visitor luar.. hmm. kalo bole aku cuba elakkan gak.. aku pn buat style jepun cam ko huhuhuhhhuu

err..sebenanrnya aku tak paham kenapa org perempuan suka panggil lentik..

Unknown said...

dari segi mak-mak...lentik means bons besar. bagus untuk mengandung...berbanding dengan yang pinggang/bons kurus.

dari segi suami, ko tanya la laki ko nanti bila dah kawin...takkan aku nak ajar...

HaNa NyoTa uHArA said...

ooooo sekarang aku dah tau..

tenkiu tenkiuu... tapikan..kenapa kene tanya bila dah kawen? sekarang takleh lagik ek?

Unknown said...

boleh nak tanya sekarang, tapi pada TUNANG ko, bukan LAKI ko...

dan yang pastinya kalau nak tanya aku memang tak sesuai...esp in blog (in private takpe...hahaaha)

HaNa NyoTa uHArA said...

wooppp!!!!!!