? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Thursday, January 28, 2010

Ku Naik Muto lalu Ku...

Semalam saya nek muto dengan tunang saya pegi Pavillion nak nengok muvi ( cerita 'Legion' seriuss tak bess!)...

Sepatutnya nek kereta tapi sebab jem gile tak hengat makanya tunang pun suggest suh saya nek muto dari opis dia..

Dari opis saya ke KL cuma amik masa 15menet jek, tapi bila dah masuk KL nak ke opis tunang..jemmmmm!!! jalan yang cuma amik masa 2 minit utk smp ke opis en.tunang, dah jadik setengah jam.. so saya pun kol la en tunang buat laporan keadaan trafik yang jem.. dan tunang dengan gagahnya pun kata..."kita nek muto je la.., helmet awak dalam kete kan?" .. ok!!! i agree!! saya tak pk panjang.. masa tu cuma pk.. saya pakai baju kurung, cemana nak duduk ekk, kang kain terangkat smp betis..aihhhh!!! tak penah nek muto pakai baju kurung pun sebelum ni...

Dah smp opis, sebab dah lambat (lewat stengah jam tgk muvi) saya terus capai helmet dan naik muto..

Vrooommmmmmmmmmmmmmmmmm!!!!!!!!

Dia dah buat dahhhhhh!! saya rasa cam nak nanges dan cam rasa nak terjun muto pun ade sebab en.tunang bawa muto menyelit nyelit dan laju.. siap pesan jaga lutut takut tergesel.. saya punya la kepit kaki saya sebab takut kene gesel punya pasal.. asal nampak tempat dia nyelit tu kecik..dia jerit " sayang! kepit sayang kepit!!" saya pun kepit la kaki saya... ada lori besarr..ada bas.. berhenti kat belakang bas bau asap.. elak dari kereta bodoh yang tak reti nak bagi signal..ada teksi ngokngek sesuka hati berhenti tengah jalan..pastu nyelit nyelit antara kereta dengan kereta.. pastu nyaris nyaris nak kene side mirror kereta kereta..

Pastu tunang pesan badan jangan keras sangat, ikut lenggok muto..saya tak paham sebenarnya tapi saya terpaksa buat-buat paham..sebab nak selamat, saya pun lenggokkan badan saya lemah gemalai dan..dan akhirnya kene cubit dengan tunang.. salah ke??

kalo mak abah nampak ni, konpom kene gelak punya, dalam hati dorang musti rasa bangga sebab anak dia sangat brutal nek muto dengan en.tunang, dah la dekat dengan opis abah masa tu.. heeeeeeeeee.....

saya dah tak sanggup nak bukak mata.. saya dah berserah jek.. saya nak peluk tunang takleh sebab nak jaga kain supaya tak nampak paha.. kang kalau ke depan sangat, kain terangkat sampai paha..aihhh free show kang! saya dapat pegang perot tunang dan pegang baju dia kuat kuat..bialaa baju dia koyak ke apa ke nanti, ah!!! lantak!..yang saya tahu..saya takut..itu jek cara nak selamatkan diri..huhuhu..nak pakai tali pinggang keledar..gilo apa!! ni muto laa!

ada tu plak sampai satu selekoh, dia belok baeekk punyaa!.. saya?? saya jeritla!! tapi pastu malu sorang2.. tunang siap gelak2 kan lagik.. kalau muto kapcai takpe gak.. ni muto ada sesungut.. buatnye terjatuh pastu muto tu hempap kaki saya? patah ke apa ke..kang kawen pakai tongkat!! aihhh!! minta dijauhkann.

Saya dah taknak nek muto dalam KL lagik dah..unless kalau saya dah ada lesen sendirik..pastu saya yang bawa... pastu en.tunang bonceng belakang, pastu dia peluk saya..heheheeheh cam kelakar kan!! tambah lagik!! pastu saya jadik sangat macho masa tu sebab bawa muto..pastu musti tunang cakap saya ni sangat bagus pastu saya akan rasa bangga sebab tunang cakap macam tu pastu musti saya akan bawa tunang saya jenjalan setiap hari pas balik keje..pastu bole bawa muto g pasar malam beli satay dengan air soya..oh! tak lupa jugak keow tiaw kegemaran saya.. kasik kerang lebey tau pakcik..OP! OP!! dah dah!! lebey2 plak.. cukup2 la tu yekk!!

Kesimpulannya.. saya takut nek muto di Ibu Kota..Kuala Lumpur

Sekian..


Yang benar,
Gadis yang lemah lembut



dah pandai bawa muto esok, saya nak buat stunt camni..

saya amik gambar atas ni dari http://azuwanraspani.com/2008/03/18/mat-rempit-sengal/

3 comments:

chienta said...

wakakakakakakak =)) (gelak tang ko jerit tue) :P~

HaNa NyoTa uHArA said...

yeee yeeee sila gelak, nanti aku dah pandai bawa muto..aku akan bawa muto tu jumpa ko kat Mantin...huh!

Anonymous said...

nganganga...mcm sama kes jek 1st time naik moto pon cemgitu la..da gumbira naik moto..ambik kauu,mengidam nk naik moto besar plak!ouh yer...blog walking ok kak hana~..