? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Sunday, January 24, 2010

Isteri Solehah...


Dulu..alaa bukan dedulu..baru baru ni gak.. saya ada tanya pada en tunang, "Nanti pas kawen, awak balik lambat2 macam ni jugak ke?" masa tu dah pukul 8.00pm kot kalau tak silap.. so tunang saya la jawab.. " Ha'a..dah keje..kalau banyak keje kene balik lambat siket la" pas tu saya menyungut.. " beh tu, kalau asik balik lambat, masa bila nya kita nak berborak? awak balik saya dah tido...esoknye awak bangun saya dah takde.." hah!! saya menyungut lagik!! pastu saya mengomel tak tentu pasal.. yelakan..masa tu saya rasa tak adil untuk saya, ceh! padahal belum lagik kawen tu..saya dah cakap pasal ADIL dan SAKSAMA.. dan saya pun bengang tetiba.. dan tunang pun takleh nak cakap apa sebab dah masak benar perangai saya kununnye.. "Jap lagik minah ni oke la kot.." kata en.tunang dalam hati..agaknye laaa

Saya masih lagik cakap pasal hak hak..adil dan saksama..sampai la suatu hari saya terbaca artikel ni.. http://intim.wordpress.com/2008/01/13/rahsia-jadi-isteri-solehah-2/


Tetiba saya insaf dan sebenarnya saya tak patut merungut tak tentu pasal..

Tanggungjawab suami adalah mencari rezeki untuk keluarga dan isteri adalah pengurus keluarga.. dia sepatutnya menjadi penyeri dalam keluarga..kene pastikan semua nye berjalan lancar, dan tak bole sesekali bermuka masam pada suami.. kene layan suami 1st class!! sebab suami adalah ketua keluarga..jangan membelakangkan suami dalam setiap hal yang berkaitan dengan keluarga.. PALING PENTING!! kene tahu siapa suami siapa isteri..dan sebenarnya..tulaaa yang tunang saya cuba sampaikan pada saya..tapi biasala kan.. degil tak tentu pasal..so apa dia cakap saya masuk telinga kanan keluar telinga kiri..terukkan saya ni??

tu pun..tunang saya masih cakap pada saya yang dia bangga ada saya.. dia masih tak putus-putus cakap terima kasih, dia selalu ingatkan dan bagitahu saya yang dia sayangkan saya.. dan saya? sebenarnya terharu.. tapi bila emo sampai, semua lupa..!!


Uhh!! Kesimpulannye.. saya NEVES..

Dah taknak kira hari dah..!! nanti lagi saya tak bole tido..



2 comments:

Anonymous said...

dulu masa aku kerja kat MAS yg tak menentu masanya tu, si nanang diam ja kalo tak da "masa keemasan" utk dating.
skang ni, dia pulak yg kerja around the clock. aku pon ada bising2..
kesian kan kat depa..
kita patut jadi bini yg solehah! marilah kita bersama menuju ke jalan yg benar! yeahh..!!

HaNa NyoTa uHArA said...

ha a laaa... aku insaf.. sebenarnya pompuan ni sukakan perhatian..nak dimanja walopun kekadng tu control control..yelakann kunun egoo..tp sebenarnya mengada..
marilah kita menuju ke jalan yang benar! idup kita!! (pada sesaap yang kawen 13hb March saja)