? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Sunday, August 23, 2009

Doktor cakap

Sendi tulang saya sakit, memula saya tak la amik kesa sangat tapi asik sakit jek makanya saya pun refer la pada doktor, yela kan umo baru 27 tahun dah saket sendi tulang, macam sangat kronik bunyi nya, seolah-olah saya ni dah kehilangan kalsium dalam badan ataupun mebi tulang saya makin rapuh..mengalahkan mereka yang berumur 80 tahun ke atas, huishh!! tgk Tun Mahathir tu! masih gagah perkasa lagik walopun dah umo 80an,


ye kawan-kawan..nila organ badan kita..sila jaga dengan baik ok

Ok.. balik pada cite doktor, rerupanya sebab sebelum ni saya dah penah kene denggi maka sengal-sengal dan sakit sendi tulang masih ada lagik.. Saket tu amik masa lama untuk baik, kata doktor lagik.. denggi ni akan kaco segala benda yang ada dalam badan kita, dia kaco buah pinggang, hati, peparu dan apa sahaja organ dalam badan termasukla tulang-tulang kita, sebab tu sesiapa yang sakit denggi dijaga rapi oleh doktor, doktor nak monitor ada tak effect kat bahagian organ kita, satakat ni takde ubat untuk denggi ni, terpulang pada semangat pesakit..eceewwaahh!! kalau tak kuat.. silap aribulan boleh bawa maut! nauzubillah..

Pastu saya tanya doktor, sebab saya sakit sendi-sendi ni...apa patut yang saya buat, doktor cakap saya kene rajin minum susu, bagi tulang tu kuat balik, ganti pada susu ialah yogurt, cheese dan yang sewaktu dengan nya (alasan takmo minum susu..huhuhuh) Pastu kene rajin buat exercise.. ( elo tunang, jom kita dating sambil menyihatkan badan),

Lega bila dengar doktor cakap macam tu, baru saya tahu kenapa sendi tulang saya sakit ya amat.. ok Hana! saba-saba ek.. nanti-nati baikla tu..

Macam ni rupanya tulang saya bila saya menari.. huhuhuhu

4 comments:

Anonymous said...

apahal ada gamba rangka tulang gemalang menari nih?

+ko pon xsuka minom susu ka? calit sikit.. ;p

3740Journal said...

lepas ni setiap kali breakfast kene minum anlene..

HaNa NyoTa uHArA said...

huhuhuhh bole tak anlene tu campo dengan Milo??

chienta said...

bule !! + Milo sedap oooo....