? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Friday, August 14, 2009

Demam Cacar Air

Seingat saya masa kecik-kecik dulu..umo dalam 9 tahun macam tu, saya terkena demam cacar air, tak silap saya masa tu dalam bulan pose.. Saya takla rasa nak demam masa mula-mula tu, 1st nampak kulit saya timbul bijik-bijik, dah la bijik-bijik pastu berair plak tu, saya siap pecahkan lagik bijik-bijik gelembung tu..

Tetiba masa kelas muzik (akak suka nyanyi deknon) cikgu Muzik.. cikgu Siti Hajar (cikgu AF tu...) tego kenapa muka saya ada bijik-bijik.. dan makin lama makin banyak, hm..masa tu demam takde lagik... agaknya dia dah syak saya kene demam cacar air, dia bawa saya ke pejabat pastu terus kol mak saya,
Mak saya datang sejam kemudian dan dia bawa saya jumpa doktor, dengan rasa dukacite nye doktor bgth yang saya terkene demam cacar air melalui jangkitan, sapa punya angkara?? Cis!! Cis!! si Khairi la ni!! classmate saya masa tu..kalo dia baca ni, saya nak bagitahu.. ko nye demam merebak dengan cepat sampai satu kelas kene..
Esoknye barulah saya rasa demam, ya ampun..!! panas nye ya amat badan saya masa tu, mak suh saya pakai batik jek..saya pun pakaila.. amik masa seminggu gakla nak baik pun,
Arwah nenek ada sediakan ubat utk letak kat badan, maybe ubat tu utk kurangkan gatal kot, selain tu saya pun ada berpantang makan..jangan makan kicap, makan ayam, x makan telur, x makan benda berminyak, tak mandi sangat main lap-lap aje,
Parut-parut demam tu ilang dalam masa 3 bulan paling cepat la.. yang mana saya pecahkan tu agak lambat la ilang parutnye..
Masa demam memang kurang selera tapi saya makan jek, sebab nak lawan penyakit, so kepada yang berkenaan..sila lawan ok, makan jek...kalo nak cepat baik.. chef Hana sedia membantu,
Please take note ek.. menu makan yang akan saya buat:-

Semalam.
Yong Tau Fu
Kuih Pow Kacang
Air Kelapa
Air Badak

Harini
Sup Tulang
Nasi kosong
Buah Betik
Buah Gold Melon
Air Kelapa
Air Badak

Esok
Bubur Nasi
Spagetti Bolognese (utk malam, kalo sempat)
Buah Betik
Air Laici
Air Kelapa
Air Badak

Esok satu lagik,
Chef lain akan take over.. harap maklum
(saya hanya pelawat sahaja masa tu)

0 comments: