? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Friday, August 14, 2009

Cerita Akif

Harini angah kene berurut dengan bidan, boleh tahan banyak gak benda nak kene buat.. bertungku la.. berurut.. mandi rempah.. sauna.. hm..bengkung pun kene pakai gak, Mak bidan tu kami amik dari Pandan Indah, 3 kali servis dia charge RM200.. ok ke tak ek?? hmm... Angah cakap dia picit bes, so next time kalo turn saya nanti, bole la panggil dia..kalo saya dah ada baby sendirik le..huhuhuuu



"mak!! tengok along!!" angah ngadu kat mak sebab saya snap gambar dia.. masa ni dia kene bersauna lepas berurut

Sementara mak bidan uruskan angah, saya pulak amik tempat angah jaga akif. Boleh tahan kuat minum gak akif ni, saya susukan dia sampai 2 kali, Akif pun nampak dah berisi sikit, dah pandai senyum dah..( tak tahula dia paham ke tak kenapa dia senyum), masa dia nanes minta susu tu saya dukung dia, bole plak dia diam then bukak mulut luas-luas sambil kalih muka ke badan saya...wwwwoooooo!! ni maklong ok bukan mak akif!! maklong bole bagi susu tin jek.. ada paham!!


Daun rempah yang angah kene mandi.. saya tolong rebuskan selama sejam, daun mende ntah saya kurang pasti
Tetiba saya terpikir.. tak lama lagik saya pun akan jadik macam angah, agaknya macam ni la saya nanti masa berpantang, ikat rambut kat atas, pakai kain batik, pakai stokin dan yang paling penting kene pakai baju yang ada butang depan, senang nak meyusukan anak... hmm..rasanya silap ari bulan baju keje suami saya nanti saya rembat pakai.. huhuhuhuhu..sementara waktu ni, saya jadik maklong rugged je dulu..

syok ekk bila dapat susu..

Mata akif ni kekadang jadik sepet, kekadang bulat.. tapi saya tahu sebenarnya akif ikut mata mak dia..sepet, cemana angah bole jadik sepet pun saya kurang pasti, maybe mak masa ngandungkan angah..dia teringat kat kawan baik dia yang bangsa cina kot, takpun ada apek cina ngorat mak dedulu..huhuhuhuhu..

Pagi tadi saya bawa akif keluar jejalan kat laman umah, saya kenalkan dia pokok bunga kertas, saya kenalkan dia dengan itam, kucing jiran yang penah selamatkan saya dari kene patuk ular (huh! syukur..si itam ni selalu lepak kat laman umah saya, agak2 nampak saya tgh angin, dia lari arr) saya kenalkan dia dengan ikan puyuh nenek yg kat dalam akuarium dan pastu saya bawa dia pegi garage tunjuk kete baru atuk dia.. saya cakap kat akif suh cepat besar, bole bawa maklong dia jejalan..tetiba dia senyum, huh! macam paham jek..

Atuk teman akif tido ye akif..


Okla.. saya nak pegi jumpa baby besa, ni bukan sebarang baby ok.. ni baby bole bawa kete tau! huhuhuhu..tata

2 comments:

amm said...

erkkk...mu meme bengong mek!!hukhuk...

HaNa NyoTa uHArA said...

huhuhuuu mana ada..!