? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Sunday, April 19, 2009

Timun oh timun..

Gara-gara timun saya diperli oleh tunang saya, sebenarnya saya pun blurr blurr apa salah saya sampai kene perli..sabar jela..Semalam saya pegi ke rumah tunang saya (rumah family ok!!) sebab mummy masak laksa asam so disebabkan dia masak banyak jadi nye dia ajak la saya makan bersama. Mummy masak bole tahan sedap nye sebab tu kadang2 saya segan nak masak and bagi dorang rasa (dulu ada bagi spageti utk tunang saya tapi termanis..sudahnye asik kene perli oleh dia..geramm!!) Skill saya masak pun berbeza sebab mak saya ajar saya memasak cara lain dan mummy masak cara lain, Contohnya..saya tak pernah masak asam pedas letak jintan manis tapi mak tunang saya masak pakai jintan manis. ada lagik... tapi saya dah lupa apa nya..

Cerita pasal timun tu pula..saya tolong mummy membungkus laksa utk abang sulung tunang saya, tetiba mummy suruh saya potong timun and saya pun tak pk panjang saya potong la ikut cara saya.. tetiba saya dengar tunang saya kata kantoi.. saya pandang muka dia dgn blurr blurr.. salah ke?? hhmm..dorang cakap salah..and mula la saya kene perli dengan tunang saya.. tpkan kalo dikutkan itula yang saya belajar dari mak saya selama ni, so sepatutnya saya diajar bukan diperli..saket gakla telinga saya tapi nak buat macam mana..terima ajela.. masa tu rasa nak sumbat timun tu kat idung tunang saya pun ada..tapi sebab tunang kan... so dah tak berani nak buat brutal macam dulu.
Saya cuba belajar utk ikut cara mereka tapi kalo mereka tak bantu macam mana saya meng 'improve'kan diri saya jadik yang lebih baik.. Yela..kadang2 kita rasa benda tu betul tapi di mata dorang rasa salah..so takleh juga nak salah kan antara satu sama lain. Masing2 punya kefahaman yang berbeza.
Sebagai anak sulung, saya takkan perli adik adik saya kalau dorang ada buat salah yang tak disengajakan, saya akan betulkan dan bagitahu dorang apa yang salah. tapi kalau dorang malas, itu memang patut dorang kene marah la..
Kelemahan saya, ada beberapa isu, saya lebih cenderung mendiamkan diri daripada menggunakan pistol untuk menembak..sebabnye saya taknak orang tersebut lebih lebih lagik orang tua kecil hati dengan saya. (tapi kalau tunang saya, saya akan buat2 merajuk sebab saya nak dia pujuk saya...heheheeh) contohnye kalau tak sedap saya akan diam..dan makan je.. kalo tak cantik saya akan diam..dan guna aje.. tapikan..macam tak baik kan buat macam tu.. tapi tu yang terbaik bagi saya. sebab saya menghargai apa yang mereka..orang sekeliling saya cuba lakukan dan sebenarnya mereka nak buat yang terbaik untuk diri mereka, keluarga dan masyarakat..cewwaahh!!
Okla..saya nak mulakan aktiviti kerja saya..hari Isnin yang mengantuk kan.. Hana!! Chaiyokk!!! Chaiyok!! selamat berkerja!!

Timun = 5 auns





4 comments:

A D I A said...

Tu la lain rumah lain cara sediakan bahan2 masak and memasak. akpe hana awal2 memang gitu. Lama2 ok la.

Moral: sila tanya dulu sebelum buat.

Aku dah 3 tahun kawin pun asyik bertanya je. Takut salah.

Tu baru potong timun belum menda lain lagi.

Chico said...

Ish,aku kan orang kedah kan so kalau laksa tuh paling fail nak potong timun panjang2 dan berkotak2tu.Takut kene tangan.hehe.So,aku akan buat2 sibuk dan cepat2 g potong bawang jer.heee.
Tapi kecik ati n malu gak kalo laki yang tegor kan?takpe,learn from mistakes.Lepas ni mesti ko terer dan bab cincang timun..

HaNa NyoTa uHArA said...

aku harap lepas ni aku akan jadik pakar timun..huhuhuuu..semuge berjayee untuk aku

Chico said...

Babe,aku baru baca entry2 ko yang lepas2 so ade la gak aku komen.Kalao nak bace,selamat mencari & mebalas ye!!Ske dance ke?Dulu suke jugak tp yg traditional jek aku join.