? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Wednesday, April 22, 2009

cerita saya untuk hari ini

Saya dah mula rasa pening2 pk kan persediaan kawen ni, kata tunang saya..lambat lagik, tapi dia tak tahu.. saya tak suka buat keje last minit, sebab kelemahan saya bila dah last minit, banyak benda tak settle, saya dah biasa buat keje awal2 supaya bila tiba masa nanti saya tak perlu susah hati dan pk bukan2. dan paling penting muka saya tak berserabut bila tiba hari tersebut.bak kata orang buat biar ada plan..


Kalo masa kecik2 dulu bole la.. main kawen kawen.. nak pakai baju pengantin, pakai jek baju yang ada labuci pastu amik bunga kat depan umah selit kat rambut, curik mak nye selendang.. curik maknye make up kejap atau kalo tak dapat pakai kaler LUNA jek conteng kat muka.. pastu ada pengantin lelaki dan pompuan, amik kusi dua ketul dan 2 orang tukang pengapit..haaa jadik la kawen kawen, kalo nak buat makan2, amik jek biskut kat dapo pastu jamu orang makan..hahahaah..


Tapi tu masa kecik2..sekarang ni kawen betul2..kene pk pasal sewa pelamin, baju, kad jemputan, hantaran, doorgift..tu tak masuk sewa mak andam, kenduri kendara.. tempat honeymoon (ecewwaahh).. kalo dulu masa buat sales tu bole la cite..tapi sekarang ni buat sales support jek, hhmm..kene keje kuat lagik ni..



Ingat weekend ni nak g survey tempat pelamin, mak andam dan baju.. survey jek.. bagi puas hati betul barulah buat keputusan, tapi tunang saya g golf club plak..bukan dia main pun, dia ada keje kat sana..takpela..saya tunggu minggu depan (lepas balik dr Phuket), Saya ada 11 hantaran kene buat..banyak nyee!! tak tahu apa nak letak.. yang saya tahu, hantaran kene ada sirih junjung, bunga rampai, coklat, kek, buah..haa dah 5, lagik 6? saya ingat nak letak perfume, baju keje + tali pinggang+ tali leher, cincin, yang lagik 3 tak tahu letak apa..ada tak sesapa yang bole bagi suggestion?

Konsep kaler untuk belah saya pun, saya belum decide lagik.. masa tunang dulu dah buat kaler pink+ungu, saya kene pilih kaler yang sesuai dengan kulit saya (sawo matang ok!!) nanti doorgift nak bagi apa..tu pun kene pk jugak, saya taknak terlampau membazir kat doorgift.. bagi benda yang orang senang ingat dan satu lagik kad pulak..nanti dulu la.. kene bincang dengan tunang saya...

hhmm..memandangkan saya dah pening-pening kepala dengan benda2 ni, saya nak g main game jap. Kalo saya rajin..saya sambung cerita pening ni..kalau tak..saya tido..ek ek ek

7 comments:

Unknown said...

Aku cadang kan door gift ko kasi yg simple2 je..macam kunci kereta ke? lagi best kalu kunci kereta audi atau BMW. kereta tu ko parking la dekat padang mana2.kami tak kisah nak jalan jauh sket nak collect kereta

sure aku takkan lupakan majlis ko dan diceritakan ke anak cucu cicit. dan gerenti tak ada sapa yang nak bazirkan...

amm said...

mek,sejak bl gn "saya" ni??auch bgitu dopan gith!!miahahaha...

HaNa NyoTa uHArA said...

sejak aku jadik tunangan orang

amm said...

naper la dr dl ko x tunang jer??gegege....

Chico said...

hm..bile ko nak kawen nih?Hm,dulu aku tengok sepupu aku kasik kasut,jam,perfume,baju keje,set beg duit,skincare,cincin,sampin+sejadah+alquran then yang lain tu makanan2 jer..

*sadangan jer nih

3740Journal said...

best woo buat preparation nak kawen!!!! mmg penat tapi best. kite kalau boleh nak kawen sekali lagi. (dgn org yg same aa..hehe)

HaNa NyoTa uHArA said...

CT: teringin nak cakap 'rock' sebab tu tunang lambat.

Syida: Bagus gak idea awak tu.. nanti saya pk kan (bergantung pada ongkos..hahahaah)

Azza: Yeke? Okla..kalo macam tu hana nak kawen banyak kali gak la tapi dengan orang yang sama..kekekekeke