? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Monday, June 1, 2009

13hb....!!


Saya tak berapa gemar bila ada orang mempertikaikan tarikh tarikh tertentu sebagai tarikh !@#$%^&*, apa masalah dengan tarikh tersebut?? 13hb misalnya.. ada orang kata tarikh tu tarikh !@#$%, maknanya kita takleh nak buat apa2 event, buat hari bersejarah ke, buat apa2 ke..kalau masa tu ada orang yang nak beranak, minta orang tu tahan sampai 14hb.. eh!! apahal plak?? saya lahir 13hb, jadik orang gak..takde nyusahkan mak bapak saya.. belajar sampai high level lagik! ni sampai nak banned tarikh tu apahal? kalau saya ada berperangai buruk atau sesapa jela yang lahir tarikh 13hb tu berperangai hampagas, itu adalaa perangai kami, perbuatan kami, sikap kami..TAKDE kene mengene dengan tarikh 13! macam laa tarikh lahir korang tu bagus sangat..cuba check orang yang bersalah tu..dorang lahir bape haribulan! Bukan sebab tarikh 13 jek saya bengang..tapi kalau saya dengar orang cakap tarikh tu tarikh ini tarikh !@#$% akan buat saya buat muka!!! TAK SUKAA!!

Memang!!! memang saya kecik ati!! ni bukan sekali dua saya dengar dari mulut orang yang sama, tapi banyak kali.. dia maybe terlupa yang saya lahir tarikh tu. yelaa kan tak alert, masa besday dia sebuk suh orang ni beli hadiah, orang tu beli hadiah..burok beno perangai!

Jangan bagi alasan ikut adat! saya tak setuju..!! ada adat yang kita boleh ikut ada yang kita kene abaikan. kita bukan lagik dalam kelompok zaman dahulu kala, kita kene pk mana baik mana buruk. saya bukan nak ketepikan adat kita, ada juga adat yang saya sekeluarga ikut dan kami diasuh begitu, adat menghormati orang tua, meraih tetamu, adat bercakap, adat adab makan, tapi kalau sampai ada kepercayaan mengarut tu, memang saya tak akan ikut!!!

Itu jekk!!

3 comments:

chienta said...

uishh mayah nar bunyi nyer.. sabar2..
ikut diorg la nak kata per hana.. janji.. ko dah nak tawen!! huhu~~ bakal pengantin x leh mayah2.. nanti mak andam nak makeup asyik pecah je bedaknya.. (alamak!! mcm tahyul jerk ayat aku nie.. kekeke)be cool... Congrat!!

Anonymous said...

alah..senang ja.. hang kurus@kurangkan je berat badan ko tu.. kata berisi kan? hehehhehehhe...
(out of topic aku nih!)

HaNa NyoTa uHArA said...

mas: aku saba la ni, kalau tak udahku geget tinge dorang macam mike tyson, bagila alasan logik siket...

ieja: ko nek kenee sekeh ke nak kene sekeh?? (dlm erti kata lain ko takde choice)