? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Monday, June 8, 2009

SAYA

Saya ada dua habit, masalah besar saya ialah habit-habit tu tak mendatangkan faedah pun pada saya.
Habit yang pertama, saya suka main rambut.. rambut pendek ke panjang ke, saya memang suka putal2 rambut, akibatnya..rambut saya gugur sikit2, ada gak niat nak stop main rambut tapi bila tgh berangan tanpa sedar, tangan saya kat rambut dah…hehhehe.. kalau tunang saya nampak, dia akan tarik tangan saya, macam tu gak dengan mak saya, mak akan jentik tangan saya… dorang tak tahu betapa nikmatnye main rambut.. hehehehe

depan nampak cun, tengok atas..haa amikkk!!! rambut takdekk


Habit kedua, saya suka gosok mata, gosok mata sampai kekadang melecet mata dibuat nye.. bukan apa..saya kan ada sinus, kekadang mata saya tersangatlah gatal, jadiknya..tangan saya ni otomatik gosok mata, gosok mata pun nikmat gak..tapi kalau sampai luka..padan muka diri sendirik, tunang saya selalu bising sebab saya tak dengar kata dia.. saya dengar…tapi kejap je laa hehehehehe.. gosok mata takla seteruk saya main rambut..

Sekarang saya tengah berusaha untuk tidak main rambut dan gosok mata.. Insyallah.. Habit tu tersangatlah tak bagus dan saya takut saya akan hilang mata dan ilang rambut sikit demi sikit.. Oh yekk!! Cakap pasal rambut… saya gembira sebab rambut saya dan panjang semula, yela kann.. dedulu saya gatal potong rambut dan sudahnya menyesal.. saya memang minat rambut panjang, nampakla saya ni ayu siket walopun saya sebenarnya tak macam tu, saya cuba jadik ayu ok!! Walopun tunang saya cakap jadikla diri awak sebenar tapi saya yakin sebenarnya saya ni seorang yang ayu..(wweeekkkk!! Bolah muntahh!!) Saya teringin cakap lemah lembut macam kak J (nama penuh dirahsiakan), lembut nye dia bercakap..saya teringin jalan lemah lembut macam cerita perempuan melayu terakhir, makan sopan santun, gelak malu-malu, duduk ayu-ayu.. pendek kata saya nak jadik macam perempuan melayu terakhir, tak dapat title melayu terakhir pun dapat perempuan jawa terakhir pun jadikla..!!
Cemana ek saya nanti kalau jadik lemah lembut?? Mesti tunang saya cakap yg saya buang tebiat (silap-silap saya kene tarik tinge..!) ada tak orang akan garu kepala bila tengok saya jadik seperti yang diatas? Lepas saya jadik lemah lembut mesti kawan-kawan satu department saya tak dapat dengar saya ketawa, tak dapat tengok saya buat muka busuk, mesti dorang tak dapat agak sapa yang berjalan (sebab lenggok jalan dah lain hehhee) mesti saya akan makan setengah jam dari biasa (selalunya makan 10 minit jek) mesti jiwa saya bertambah sensitip (sekarang ni pun emo semacam) mesti saya tak akan jalan selaju macam mana saya jalan sekarang, mesti kean dan kenji akan piker dua kali nak kaco saya, dorang akan konpius, ini ke hana yang dorang kenal?? Mesti punyelaa!!!
Kesimpulannya.. saya kene jadik diri sendirik jugak..sebab saya tahu saya tak mampu nak ubah diri saya jadik macam tu.. tapi saya berbangga (eceeeceehh) walopun saya dilahir sebagai gadis lincah tapi saya masih lagik boleh menari tarian tradisional dengan baik, boleh lagik masak masakan melayu walopun tak setere mak saya, bole lagik duduk bersimpuh..(kalo ada kerusi saya lebih suka duduk bersimpuh lagik) Tunang saya kenal saya sebagai gadis lincah (sebab dia cakap masa matrikulasi dulu dia nampak saya terlompat lompat kat padang..nama pun kat padang…takkan nak jalan lemah lembut kot) so dia selalu cakap jadikla diri sendirik..
Kawan-kawan..inilah saya…SUHANA ZAKARIA!! ALONG!! HANA!! SUE (lecturer favourite saya suke panggil saya SUE.. korang jgn panggil nama tu ekk..mak rasa pelikks). Sekian.

1 comments:

Anonymous said...

hi sue..!
;p