? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Saturday, June 13, 2009

Lecturer ku!!


Sir Geooffrey kat sebelah Abah..

Tetiba rasa nak cite pasal lecturer favret saya. Nama dia Mr.Geoffrey Harvey Tanakinjal, orang Sabah tapi sangat fluent cakap bahasa melayu kita. SEBAB NYE!!! sebabnye dulu dia belajar kat Semenanjung so dah selalu bergaul dengan orang sini jadilah dia seorang yang tere berbahsa melayu.
Mr.Geoffrey ni lecturer International Marketing...so mana2 yang berkaitan dengan Marketing dan Sales dia la orangnya yang akan mengajar. student cukup senang dengan dia sebabnya dia boleh diajak berbincang dan saya diantara orang yang kerap jumpa dia..yela kan saya ni bukan pandai pun so sebab mak abah ingat saya belajar memain jadi saya nak buktikan pada dorang yang saya ni boleh berjaya!! Nah!! sekarang saya dah buktikan..ekekeke..segulung lagik akan menyusul..! mak abah tunggu je hari nye ok! masa tu mak abah akan amik gambar dengan along dan kita buat aksi pose baeekkkkk punye!! amacam!!
Crite pasal lecturer saya ni, antara subjek yag saya amik dengan dia ialah, basic of marketing, Research marketing...errr apa lagik ekk..sebenarnya banyak..tapi saya dah tak ingat, sebab balik balik muka saya ni jek yang kat depan kalau Mr.Geoffrey yang mengajar.
Ada satu insiden yang saya akan ingat sampai bila2.. masa tu saya second year, selalunye result saya boleh tahan baiknye..3 pointer keatas tapi entah macam mana ntah ada satu semester tu saya kantoi sampai ke paras yang saya pun tak sangka..bawah 2.6, mau nanges dibuatnya.. maka dipendekkan cite datangla mak abah saya dari semenanjung bertanyakan apa yang saya dh buat kat Sabah, adakah saya berpoya-poya atau seorang pelajar yang tak berdisiplin?? huh!! Yang sedeynye mak abah dah tahu masa amik exam tu saya tak bape sehat (tapi dorang tak tahu saya saket apa la) tapi dorang taknak dengar alasan tu dan yang besnye ada plak fire stone cakap saya benda burok pada mak abah saya, maka percayala mak abah saya. Frankly..sapa yang tak sedey bila mak abah tak percayakan kita. saya sgt down masa tu..sedey tau!! saya tahulah saya budak nakal, tapi senakal saya taklah sampai buat benda tak baik..Sapa yang membackup saya?? tak lain dan tak bukan Mr.Geoffrey ni la.. dia terangkan pada mak abah apa yang saya buat kat sini. selain Mr.Geoffrey, arwah prof.Zainal pun bagitahu perkara sebenar..mereka bukan menipu tapi mereka ceritakan apa yang saya dah buat kat 'U', saya pelajar aktif ok!! Ada satu rasia yang saya simpan dengan Mr.Geoffrey antara sebab result saya sangat teruk masa tu..biala saya dan dia jek tahu.. (SF pun dah tahu..saya kene bagitahu dia dengan rela) For your info, saya bukan la orang yang suka keluar merayau ke bandar lewat lewat malam, saya lebeh suka duduk dibilik saya atau paling jauh saya akan pergi cafe melepak dengan kawan2 saya (sambil makan roti canai) Yes!! kebanyakan kwn2 saya sangat bersosial tapi mereka tak pernah paksa saya ikut kemana mereka pergi, dan mereka jaga saya dengan baaik..yela kan sapa lagik nak jaga kalau bukan kawan2, duduk jauh dari keluarga... kawan2 jelah keluarga kita masa tu.
Ok balik pada cerita Mr.Geoffrey ni tadi, dia sekarang ada di New Zealand sambung pelajaran nye dan dia cakap akan habis study ujung tahun ni. Dia janji yang dia akan jumpa saya lepas dia balik Malaysia. Sebenarnya saya dah lama carik dia lepas saya habis belajar..since lepas konvo 2005, saya cuba jejak dia..tapi gagal, punyela frust bila dapat tahu dia dah pegi New Zealand, sebabnye saya dah belikan kan dia sesuatu utk buat kenangan dan penghargaan saya pada dia. kekonon nak bagi la before dia kesana kan..ada gakla 3 tahun lebey saya carik, dan at last saya jumpa dia kat facebook, melompat lompat saya dibuatnyee..., Cerita terbaru!! Mr.Geoffrey dah ada sepasang anak... seronok kan!! tak saba nak tengok baby dia masa dia balik Malaysia nanti.
Ok sir!! Hana tunggu sir balik!! before balik Sabah, jangan lupa singgah KL ekk.. dah lama tak borak dengan sir.. Selamat dan selamat segalanyaa!!

4 comments:

mohad said...

begitu citernya...

Unknown said...

aku pun ada blaja dgn dia gak. aku paling suka bila dia citer pasal time dia jd tukang sapu time amek masters dlu.

tapi paling aku tak lupa dgn dia adalah nama dia. sungguh universal.suma nama leh masuk.lizzam tanakinjal.hana tanakinjal.SF tanakinjal..hehe

HaNa NyoTa uHArA said...

weiii!! tu nama bapak dialaaaa sba jelaaa ( aku agak jekk)

Anonymous said...

abah hang punya baju punya corak sangat sexy tau... aauuuu...!!