? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Friday, March 27, 2009

tag untuk korang...

Saya berikan situasi and saya minta Edya, Azza, Saufee, LIzzam dan Chienta jawab soalan saya:
1. Korang berada di restoran makanan segera, tak ramai pelanggan, ada dua tiga kerat je, ramai pelayan, ada yang sedang bersembang, bergosip dan ada juga yang melayan tetamu, korang duduk di meja kosong dan ingin membuat pesanan, korang dah pun buat isyarat pada pelayan untuk mengambil pesanan korang, dua minit..tiga minit..sampai la 15 minit. sorang pelayan pun tak tanya kan pesanan makanan korang, apa korang buat?
jwpn saaya:
1. saya akan blah macam tu jek,
2. saya akan komplen kat restoran manager dia
3. saya akan makan di restoran yang berhampiran dan duduk betul betul
bertentangan dengan restoran tersebut, bia dorang tahu yang saya
sgt lapar macam harimau
2. Korang pergi ke satu butik pakaian yang terkemuka sebab nak buat tempahan baju, ada beberapa pelanggan kat situ, ruang butik pakaian tu sangatla terhad, pemilik butik dan pekerja nya sedang sebuk melayan pelanggan dan meminta korang tunggu sebentar, sementara menunggu tu didapati ada kerusi kosong tapi malangnya ada barang berharga di atas kerusi tu, tuan punya barang berharga tu sebuk duduk kerusi lain sambil membuat pilihan baju melalui katalog tetapi perasan kehadiran korang, salah sorang sahabatnya telahpun meminta dia mengalihkan barang berharga tu supaya korang dapat duduk, tapi dia buat endah tak endah dan menjeling ke arah korang, korang nak buat apa lepas tu?
jwpn saya: 1. apa ko ingat ko besar sangat nak bagi barang berharga ko duduk?? samada saya tego dia atau angkat barang berharga tu ke tempat lain, bia dia perasan.. kalo bole letak kat luar pintu butik bagi pencurik amik.. satu lagik, tolong respect semua orang..jangan ingat ko tu besar sangat ok!! cungkil bijik mata kang!!
3. Korang berada dalam bas, semua kerusi telah penuh untuk diduduki, korang terpaksa la berdiri, kebanyakan yang duduk tu dikalangan orang yang sihat sihat. ada yang bergurau senda, ada yang sebuk melayan perasaan dan ada gak yang sebuk bergayut, tiba tiba ada seorang perempuan tua naik bas tu sambil memegang seorang kanak2 dan beg pakaian yang besar, perempuan tua ni berdiri di tempat duduk seorang lelaki sihat, lelaki sihat tadi tiba tiba diam dan buat buat tido..korang perhatikan dia dengan geram...apa yang korang nak buat?
jwpn saya: ko ni apahal? bebal sangat ke sampai taknak bagi makcik dan kanak2 tu duduk? saya akan tego mamat tu and suh dia bangun dari tempat duduk tu dan bagi pada makcik tu, saya tak kisah kalau makcik tu tak bawa budak, tak bawa barang dan dia sihat. tapi makcik tu tak sihat dan banyak muatan yang dia kene pegang, so mamat tu kene tolak ansur la.ngekk!!
4. Korang keluar makan bersama rakan2, korang ingin membuat pesanan sup, bila lihat sup yang dalam menu tu, sup akan bertukar jenis setiap hari.. ( ambil contoh di Pizza Hut) korang bertanyakan pada pelayan tu 'sup apakah harini...?' dan pelayan tu menjawab soalan korang denga acuh tak acuh 'tak tahu..' sepatutnye kalau pelayan tu tak tahu, apa yang patut dia buat, dan apakah ayat yang terbaik yang septutnye diberikan pada pelanggan?
jwpn saya: patutnya dia kene cakap,'maaf cik, saya tak pasti...nanti saya tanya manager saya utk confirmkan'... haaaa kan bagus, sedap siketbunyi nye.. ni tak terus cakap 'tak tahu!!' cakap pun sambil acuh tak acuh, nasibla aku bukan manager kat situ.
5. Korang rasa nak pegi ke tandas, bila sampai di tandas, korang tengok tandas tu penuh dan korang kene beratur, seminit dua minit tiga minit... sampailah giliran korang, bila korang nak masuk ke tandas tersebut, tiba tiba ada seseorang datang dari arah mana, terus potong que dan cubauntuk masuk tandas tanpa meminta izin korang dan buat buat muka bebal.. apa yang korang buat dan pk kan..?

jwpn saya: elo miss, pls que.. again..kene la respect orang ekk

2 comments:

A D I A said...

beb, adakah semua situasi ini sebenarnya telah benar2 berlaku kat ko?

HaNa NyoTa uHArA said...

hak hak hak... ko rasa??