? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Thursday, March 19, 2009

Blood Donation

Hari ni aku sangat baik hati derma 1 kampit darah aku yang banyak zat ni pada Pusat Darah Negara, aku dah cakap kat kawan aku Kenji yang aku nak derma darah...dia kata, dia pun nak bagi darah dia gak hahahaahaa..baik nye ati you Liew Kar Chee..
Sebelum derma darah, macam besela..kenela check2 darah aku ni layak ke tak.. dan hasil nyee SANGATT la layak ok!! cukup zat dan vitamin terutamanya vitamin C sebab nye aku ni hantu buah2an tempatan, and berat badan melebihi 45kg.. huuhuhu
Masuk kali ni dalam sejarah sendiri aku la kan.. ini adalah yang ke 10 kali aku derma, aku rajin derma masa kat Matrikulasi Perlis, sebabnye.. org DARAH( Hospital) asik datang jek minta derma darah.. ada sekali tu, salah sorang anak pensyarah kat situ perlukan darah jenis sama dengan aku, so aku men'volunteer'kan diri untuk bagi darah aku, ntah apa cite ntah anak dia tu..
Last aku derma ialah masa kat Universiti..pas tu dah takde dah..
Kenapa aku rajin derma? dari segi kebendaan aku tak mampu nak bagi, so ini ajela yang aku mampu. harap2 dengan apa yang aku buat ni, aku dapat tolong orang yang perlukan..sebab suatu ketika dulu aku penah jadik cam dorang. peritt!!

Acara cucuk2 jarum takla sakit mana, so kalo sesapa nak derma darah sila pegi ke Pusat Darah Negara ok.. ingat!! darah yang korang bagi tu sedikit sebanyak dapat selamatkan nyawa kawan2 kita.. Adios!!

5 comments:

3740Journal said...

ala..................
kite pun nak derma darah semlm tapi tetibe kene pergi meeting kt putrajaya sdari pagi sampai petang.

xdapat nak berbakti untuk negara (haha..poyonyer)

chienta said...

aku pun ingat nak derma gak.. tp confirm smlm tekanan darah aku naik.. so, x dpt gak la nak derma

HaNa NyoTa uHArA said...

Chienta: kak pida pun semalam check tekanan, tekanan darah naik..nurse suh dia buat2 lain dulu pastu check lagik sekali and at last aku rasa dia dapat derma kot

Azza: Takpe, bulan 11 ni ada lagik kot..huuhuuuuuhh

§ãüfæ said...

takpe bulan nov nanti gue derma dua kampit darah..dua2 belah tangan sy kasik..kalo x cukup, amik dari urat kaki pun ok..

HaNa NyoTa uHArA said...

adei!! mamat ni..saba jela, kurus kering ada hati nak derma dua kampit, bg besar siket badan, bg berketul ketul macam the rock