? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Tuesday, March 24, 2009

kenangan episod 3


Sambungan dari episod 2..mm..kalo nak ikutkan, kampus aku dgn laut jaraknya cuma 5 langkah jek.. so kiranya terlampau dekat la, selalunye petang,kami ramai2 pegi ke pantai melepak kat sana, ada yang main bola pantai, ada yang dating, ada yang borak2 kosong , mandi manda, cuci mata dan ada gak yang berkelah kat tepi pantai tu.

Kalo pagi taklah ramai mana sebab sumenye sebuk nak pegi kuliah, kalo weekend adala dua tiga kerat jek, biasanya pepagi kita akan dapat tengok nelayan tangkap ikan, selalunye yg jadik nelayan tu bukan la nelayan tulen, kebanyakan nye penduduk sekitar kampus, dorang buat isi masa lapang.. dorang ada keje tetap, kebanyakannya keje kerajaan.


Aku selalu lepak lepak pepagi..tgk2 nelayan, pastu kalo dorang mendarat kat depan kampus aku buat2 la tolong huhuhuhuh takpun kalo malas, aku tanyala kot kot dorang nak jual sekor dua ikan kat aku, al-maklumlaaa nak makan sedap, ikan fresh.. nak g bandar, tambang bas pegi balik RM5 (aku ingat2 lupa laa) duit RM5 tu bole buat beli makanan 2 hari (nasi + telur mata kerbau) mmm... selalunye dorang bagi.. kalo jual pun cukup syarat jek, penah sekali tu aku beli ikan 10 ekor yang besar2 tapi cuma bayar RM1 jek.. seposen sekor la tu!
Bab mandi manda plak.. aku agak kureng siket sebabnye..pertama, laut cina selatan nye ombak sangat la tinggi2 kalo di'compare'kan dengan laut selat melaka, ada sekali tu aku nyaris nyaris lemas, nasibla ada abang senior ensem tolong selamatkan..tengok dia selamatkan aku lagikla buat2 lemah..huhuhuhu, kedua nye sebab aku dah cukup sawo matang dah kulit aku kalo nak berjemur pun..so lupakan jela niat nak berjemur ek..kang balik Ampang kang, mak aku pengsan tengok anak sapa la yang ireng banget ni..

berdekatan kampus aku, ada umah keluarga angkat aku..so kekadang aku buat2 ziarah umah dorang and dorang nye kayak selalu la aku rembat, alaa...kayak tu ada dua tempat duduk, aku main2 kayak dengan adik angkat aku yang jugak merangkap bonzer aku sebab dia sangat besar dan tinggi..kalo aku menyorok blakang dia, orang tak nampak aku..yeyy!! nak harapkan aku sorang mendayung, manala larat..(elehh alasan..!!)

mm...rasanye stop sini dulu kot, nanti kalo aku baik hati, aku sambung arr ekkkkkk







2 comments:

§ãüfæ said...

hek elehh ada episod2 la plak. awk yg mana satu. beh kurang sama jek tang gambar bawah tu..

HaNa NyoTa uHArA said...

gamba yang 2 orang lelaki dan 2 orang pompuan tu, saya yang pakai baju itam laaa... yang belakang tu 'gitu-gitu' sy masa 1st year, huhuhuhuhuhuhuhu.... apek mualaf