? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Monday, March 9, 2009

kenangan episod 1

pernah x korang rasa masa tu sekejap sangat.. tup tap tup tap dah tua bangka... tup tap tup tap dah ada anak.. tup tap tup tap ada cucu huhuuu..tu misalan ajek,
yelaa...aku rasa macam baru jek habis kuliah pastu macam rasa baru jek konvo.. huhuhuhu sebenarnya dalam banyak2 zaman remaja aku, aku sukakan zaman aku di Universiti,bersama kawan kawan yang kebanyakan nye merantau macam aku carik ilmu, pastu masa zaman tu kami dapat duit PTPTN sebanyak RM 3250( kalo sekarang tak cukup!!) setiap semester. Dengan duit tu la kami kene simpan utk duit kapal terbang pegi balik semenanjung RM600 (kalo nek AirAsia atau dapat 50% diskaun MAS) duit yuran sebanyak RM1400, duit buku RM600 (kalo fotostat bole jimat sampai RM200 jek) pastu duit makan minum selama satu semester. tu belum masuk duit utk mak abah pesan beli udang galah 3kg, ikan keropok masin, amplang, coklat utk adik, mutiara dan kain pelikat cap gajah( sebab aku duduk belajar kat UMS caw Labuan..International Course ok!!) so bagi menjimatkan duit, kami (kwn2)sepakat membeli beras 5kg sebulan, telur setiap minggu 10 bijik, maggi pelbagai perisa, pastu sardin toksah cakap laa..aku kalo pegi kedai Milimewah tu konpom konpom beli 10 tin kecik utk stok dan tak lupa juga biskut kering 4 segi tu kalo dicicah dgn Milo sangatla sedap. oh yek jangan lupa minyakmasak, bawanng dan cili utk buat tumis, masak kat periuk nasi jek.. kat situla masak nasik, kat situla masak lauk dan kat situla masak sup, meme kami tak dibenarkan bw periuk nasik, tp takde pilihan,.. kami kene buat juga sb nak jaga budget.
Kalo teringin sgt nak makan makanan lauk yg sedap, kenela pegi pasa bw RM10 dan beli udang 1kg harga RM5.00 and free ikan atau ketam (kalo aku yg beli la..aku suka beli kat satu tempat tu..nama dia kak Jus) mesti korang tanya kat sana xda cafe ke, jwpnnya ada.. cuma tak kene dgn tekak kami, orang sana masak lain caranyaa so tak le nak masuk sgt
apa aktiviti yg aku buat kat sana..belajar, merayap, melencong, pegi jadik nelayan kat depan 'U' sb nak makan ikan fresh, pastu tido..menari dan bergosip..
apa lagik ek.. mmmm...nanti aku sambung, sekarang mau tido sudah.. tunggu tauu!!

2 comments:

3740Journal said...

memang zaman univ la yang paling best n byk kenangan. time tu muda lagi & macam2 aktiviti kite buat dengan kwn2. I pun miss zaman student. Cume, zaman ztudent takde duit mcm zaman keje. Hehe

Hana blaja kt Sabah ekk?

HaNa NyoTa uHArA said...

yupp..!! saya telah menggatalkan diri memohon belaja kat sana, ingatkan tak dpaat, tengok2 dapat..