? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Wednesday, April 21, 2010

Tutor kah?

Saya minat subjek perakaunan sejak umur saya 16 tahun lagik, eeerrrr bukan!!..Actually sejak saya belajar cecara buat akaun lejar untuk subjek Kemahiran Hidup tingkatan 3 lagi.. dan masa tu saya pun berangan nak amik aliran akaun bila form 4 nanti.. untuk merealisasikan impian saya, saya sanggup buat muka tak malu masuk kelas akaun walaupun sebenarnya saya diletakkan di kelas aliran Sains... Masa tu saya yakin niat saya murni...eheheheehhee ramai yang marah sebab apa saya tukar aliran termasukla mak abah sendiri..tapi saya pegang prinsip " saya nak...saya nak gakk.." ( bole ke cakap tu prinsip?) pastu kat Matrikulasi..subjek akaun je la saya score bagus bagus...dan subjek akaun gak la yang naikkan pointer saya masa kat universiti ( plus lecturer yang sangat hensem tu yang buat saya semangat lebeyy-lebeyy..kan kan kan MAS?? kan kan EMY??.. ;p)

Oke..bukan nak cite pasal kenapa saya pilih akaun, tapi saya nak cite pasal satu pelajar ni.. dia adalah bekas student saya dulu..

Bila saya nak dekat kawen dulu saya ada pasang niat nak stop mengajar, kunun nak concentrate kat family la kan.. tapi sebab student sorang ni.. saya tak sampai hati nak tolak permintaan dia. Saya kenal dia personally sangatla rajin budaknye.. pemalu dan muka dia cumel.. dia minta saya ajar dia one-to-one dan sanggup bayar berapa banyak yang saya nak asalkan saya bole ajar dia..ceh!! macam hebat hebat kan? Saya bukanla cikgu terlatih atau pakar dalam subjek akaun, setakat nak ajar apa yang saya belajar dulu tu bole la..



So sebab dia, saya minta izin pada encik suami untuk saya ajar dia.. soal bayaran bukanla perkara utama, yang penting kesungguhan dia nak belajar.

Harapan saya...:
1. semoga dia berjaya
2. jangan nakal sangat ( takdela nakal pun)
3. dia dapat 'A' dalam subjek yang saya ajar.. sudah tentu!!
4. dapat segulung ijazah..at least
5. tak hampa kan ibu bapa dia..
6. dan tak hampakan cikgu dia yang cumel ni..

AMIN

3 comments:

A D I A said...

erm ok la niat tu hana, turunkan ilmu selagi boleh. aku dulu skolah amik pure science tak belajar akaun ni, tapi masa kat U kena belajar account 2 sem. hamikkk. tapi mmg interesting pun.

3740Journal said...

budak comel tu lelaki ker perempuan? hehe

HaNa NyoTa uHArA said...

edya: account ni sebenarnya takla sesusah Math.. ikut undang-undang konpom betul.. eheheeh

azza: pompuan laa ehehehee