? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Friday, January 16, 2009

Minggu yang mereng..

aku duduk uma sambil tunggu SF kol....hari ni dia ada tresure hunt..entah menang ke entah kalah.. Aku duduk Ampang melangok sambil makan buah-buahan tempatan..melon, Buah pisang kaki and mangga muda.. ni masuk ni dah 4 kali masuk tandas sebab makan mangga muda, masam meme la masam tapi sebab cicah dgn pencicah mak bee..fuhhh!! makan tak berhenti..sudah nyeee aku sakit perot!!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sepanjang minggu ni aku mereng sikit, emo ada..sakit ati ada..sensitif..., tp aku cuba tak layan emo aku, kalo aku layan..takdela korang nampak aku gelak gelak.. Kebetulan plak minggu ni ada prob siket kat opis.. 'kehendak pelanggan gagal dipenuhi' so masing masing tunding jaring antara satu sama lain..yang aku angin tu siap 'serang' aku tu!! angin betul aku.. nasib la aku waras..kalo takk lama dahhhhh...( ceh ayat kunun2 tere!) sapa yang serang aku?? Mr.T (nama dirasiakan) dan Mr.H (jugak nama dirasiakan..) dtg opis aku jerit sapa yang buat documetation 123 ni (slh satu form yg kene isi kalo nak buat kad) aku cakap la yang tu aku buat.. pastu dia dtg kat aku tunjuk form tu bebel2..aku buat2 cool and relax, yang Mr.H mengiakan jek.. bila dia dah habis bebel.. aku pun cakap... korang ni tak nampak ke yang form tu aku dah bagi arahan dengan jelas jgn letak benda tu..haa!! amik koo! terdiam japp.. pastu dia nak cover dia tunjuk BOM ( documentation yang engineer buat) aku jawablaa mana la aku tahu pasal BOM, ni korang nye part bukan aku, aku yang bg arahan takkan aku yg prepare,
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pastu dia banyak plak bagi alasan.. ni antara sedutan dialog aku, Mr.T dan Mr.H dari awal sampai dia blah, mana yang aku ingat jek la ekkk:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mr. T: Who's doing this document?
Aku: Me.. Y? (padahal aku dah tahu apa sebabnyee..)
Mr.T: You buat salah! kenapa you tick sini..tgk kita suda salah letak chip,
Aku: I tak suruh pun you all letak chip..(sambil tgk fom tu)
Mr.T: Ini apa? u tak nampak kaa? ini terang2 sudah tulis..
Aku: apa pulak.. I dah tulis situ n/a maknanya 'not applicable' and siap sign lagik.. takkan you tak baca betul2..
Mr.T: mana ada, ini tick punye.. ( baru perasan dia salah) ini sapa prepare haaa..you kol Kak N,
Aku: (aku pun kol Kak N minta dia datang)
Mr. T: sapa ajar you letak 'N/A' ? kami suda konpius..
Aku: Ali yang advise i letak not applicable sebab i dan dia tak sure kat mana nak letak chip tu, lagikpun ini kan repeat order, i siap bgth kat situ yang ini repeat order, you tak baca ke?
Mr.H: kami ikut BOOOOMM maaaa..you yang prepare..kami ikut aja laa
Aku: Apa plak, i prepare sampai setakat design aje..yang BOOOOMM mn la i tahu, you all yang prepare, i tak penah tgk form ni, and i tak paham apa yang ada dalam BOOOOMM
Mr.H: ya ka you tak prepare, habis kenapa ada chip sini design takde?
Aku: you all yang letak, mana la i tahu, i bagi instruction jangan letak, kenapa you buat jugak...
Kak N: (dia pun dtg..)
Mr.T: N ni apa ni.. slh ( dia nak blame Kak N pulakkk, tak habis2..)
Kak N: mmmm..kalo tgk kat sini sebenarnye benda ni awal2 lagik dah salah, kat satu lagik form design (bukan yang aku buat )ni, yang customer sign, design takde letak chip tapi dalam arahan ada.. itu yang dah silap.
Mr.T: tp dia letak 'N/A' maa... itu yang kami ingat kena letakk
Kak N: N/A is Not Applicable maknanya tak perlu
Mr.T : Aiyaaa you dah buat kami konpiuss.. mana itu Ali, panggil dia
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
....And Ali pun datang....kesian Ali.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mr.T: Kenapa you suruh Hana ketak 'N/A'?
Ali: kami tak sure kat mana nak letak chip sebab dalam design takde letak chip,
Mr.T: lainkali aa jgn bg konpius org..you letak situ N/A bermakna u suruh kami letak chip
Aku: Apa plak, dah terang terang i taknak u letak chip tp u buat jugak, yes! at first i tick but lepas Ali and i discuss, kami decide taknak letak sebab nak double check semula, sebab tu i biakan kad tu blank without chip, tiba2 kad tu dah ada chip and bila pelanggan tengok chip yang you letak tu salah.
Mr.H: kami konpius maaa.. lagikpun kad ini urgent so kami buat malam..takde sapa bole refer.. jadi kami buat aja laa
Aku: kenapa tak kol untuk konpom kan?
Mr.T: Aiyaaa you jgn ingat operator kami pandai...sume blaja smp tingkatan 3 saja..
Aku: aikk!! ( aku nak menjawab..tp kang panjang plak cite nyee, habis tu dia engineer dia blaja smp tingkatan 3 gak ke? yang operator tu takde supervisor ke? nak salahkan operator plak, operator ikut arahan jek)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
....tiba-tiba K dtg...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mr.T: You sudah bgth Mr.B ka?
K: Belumm tapi i will informed him..
Mr.T: Bagus..jangan bagitahu...
Pastu Mr.T and Mr.H blah.....dah tahu dah la kan sapa salah..
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ada benda yang aku rasa kelakar..PERTAMA, muka Mr.T bila aku tunjuk kan N/A tu... terus berubah..dia dah tahu dia salah kot, sebabnyaaaa nak salah kan aku?? benda tu dah meme normal practice laa sebelum aku wujud kat situ pun meme N/A dah dibuat. and kenapa selama ni takde problem pun tetiba bagi alasan pasal N/A..huhuhuhuuuh
KEDUA, Cara Mr.H kelentong, dia kata dia buat malam, padahal aku check kat department yang buat schedule tu kata dorang buat baru pagi tadi..haaaaa kelentong pun tgk orang laa.. sama jek lulusan aku dgn diaa..
KETIGA, Ada plak dua makhluk fire stone masa tu..yang sorang tu bole plak sebuk tanya' ko kene marah ekk' aku buat2 cool ajek..dia tak tahu cite..so malas aku nak explain.. siap bgth boss aku tu, bole tak kalo aku jek yang bgth sendirik?? pastu yang seketul ni yang aku angin gilerr..dia nak backup Mr.T plak, padahal dia takde kene mengene dengan masalah tu, aku angin..aku cakap kat dia.."bole tak you blah b4 i jerit" and dia blah dgn muka selamba and sememang nye dia tu meme sume dah sedia maklum seorang yang selambaa..perasan managerr...and again plsss!!! buat masa niii dia tu sama level dgn aku..dia bukan boss aku..!!
YANG KE-4, aku tak suka Mr.T merendah rendah kan operator2 dia.. so wut?? kalo dorang belaja smp tingkatan 3 pun, ada masalah ke? ada diantara dorang meme tak mampu nak sambung belaja walaupun dorang cerdik..kita tak tahu perjalanan hidup dorang, tanpa dorang kilang takkan berjalan, ko nak ke buat keje2 dorang? mesti ko taknak kan? ko mesti cakap 'apa kelass!!' dorang sanggup, dorang buat..dorang tak kesa keje siang atau malam, meme la dorang bergaji tapi kalo ikutkan gaji yang dorang dapat takla setimpal mana..jgn ingat dorang takde perasaan, ada diantara dorang lebih bijak dari kita, kadang2...makin pandai orang tu belajar, makin kurang etika adab tatasusila nye.. so cakap tu beringat!!
KELIMA,In future, Mr.T kene check dulu before nak serang aku.. check habis habis document tu..haaaa kan dah termaluu, for your info, b4 document tu masuk production, ada satu meeting yang mana sume manager2 akan duduk dan check document tu and sigm, haaaaa... kat situ dorang dah tersilap, kalo dorang nak reject aku punye document tu meme dah bole dah masa tu tp dorang tak buat, and aku assume yang document aku dah lengkap, kalo aku salah aku akan cakap aku salah and aku akan minta maaf.. takpelaaa sume orang berhak pertahankan diri.
KEENAM, Aku tak salah kan Ali sebab dia dah buat apa patut, and meme apa yang dia buat tu betul..nasihatkan aku utk letak N/A sebab dia pun tak sure.. apa akan jadik bila aku letak N/A, sepatutnye chip tu tak diletak dan kad itu masih berkeadaan selamat dmp la ada arahan baru dari part aku utk letak kat area mana chip tu sepatutnye diletakkan.
KETUJUH, Kesian K susa hati..
Oklaa..keje pun dah selesai, customer pun dah dapat kad yang baru... and aku pun dah forward issue ni pada boss, and hopefully benda ni akan jadik pengajaran aku, Mr.T, Mr.H dan sesapa jek yang berkaitan. Mujurla aku ada morale support yang kuat pada boss aku, 2 orang boss aku yang nasihat kan aku and bagi aku semangat.. kata2 perangsang..haaaaaaa semalaman aku takleh tido hari tu..sapa tak susa hati beb, walopun tak banyak salah kat aku, tapi bila terpikir nak menjawab dengan big boss, dgn customer..nak uruskan kad ni..aku jadi susa hati..Alhamdulillah sume nye dah selesai.. AMIN
Hari Jumaat customer tepon aku cakap Thank You.. aku blurr!! siap nak belanja makan... aku lagikla Blurr.. aku dah buat salah dia kata Thank You... tanda soalan...!!!

0 comments: