? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Wednesday, August 25, 2010

nak babyyyyy!!!


Bila tengok kengkawan yang sebaya dah ada baby..rasa keibuan muncul tetiba..cewwaahh!! lagikla bila hubby tetiba cakap nak baby ..rasa nak lompat-lompat pun ada..yeyy!! tak saba nak dukung anak sendirik..muka sapa ek nanti..muka aku ke muka papa dia??..aishhhh!! berangan dah ni..
Aku pelik la orang yang buang anak ni.. dah susah payah..penat-penat kandung baby tu dalam perot alih-alih bila tiba masa nak beranak..bole plak ko nak buang baby tu. Orang yang dah kawen nak sangat baby tapi kenapa susah nak dapat tapi yang terlanjur-lanjur tu express je dapat..haihhhh!! cuba tengok muka baby tu.. tak kesian ke.. Tu...makcik ni siap ber bleeding -bleeding jaga kandungan nak dapat baby..siap sanggup duduk hospital lagi.. dia berkorban ok..!! ( apesal aku tetiba emo?)
Oke..balik pada cite aku tadi................
so sebelum ada baby kene set minda ni jadik lebih terkawal..emosi kasi kene stabil.. takleh nak stress-stress.. bab yang stress tu..taktaula bole dikawal ke tak.. memang akan stress pun nanti.. so kene buat sesuatu.. :( kalau tak sampai bila- bila pun susa nak dapat baby..

satu lagik...sebab nak jadi ibu ni.. sebagai pompuan kene la saya berkorban..

1. bentuk badan konpom larik punye..kecuali kalau ada duit banyak sepah-sepah dalam bank maka bole la pegi slimming centre. sekarang ni walopun dah berisi sikit tapi masih ada bentuk lagik..heheh ;p

2. Masa untuk diri sendiri mungkin kurang.. sebab kita dah bahagikan masa kita kepada 3.. suami, anak dan kerja..

3. Duit..kene carik duit lebih..untuk baby, mana nak beli lampin anak, susunye..makannye.. saketnye.. banyak tu... Masa ni nak beli untuk diri sendirik kene pikir anak dulu..so dah taula kan lepas ni setahun sekali je la kalau teringin sangat nak beli beg mahal-mahal..

4. Mental dan emosi kene kuat.. macam aku cakap tadi..bukan saja sebelum buat anak kita kene "jangan stress" tapi lepas ada anak pun kita kene jaga dan kawal emosi.. Dah cakap kat hubby dah lepas beranak nak berpantang kat umah mak.. mak kandung masih ada jadi biala dia yang jaga kita.. mak sendiri lebih paham keadaan kita.. kita pun lebih selesa dengan mak. kalau tak mau aku meroyan..huwaaaa takmo!!


5. Moral support dari encik suami diperlukan sangat-sangat.. masa tu kot kot la aku tengah meroyan ke hape ke kan.. SELAMAT KAN LA SAYAAAA!!!!!!!! huwaaaaaaaaa!!!


6. Ada lagik tapi dah lupa..


Nak minta tunjuk ajar pantang larang apa yang bole untuk dapatkan baby.. bukan cara-cara yang gitu gitu ye ibuk ibuk..tapi dari segi pemakanan, penjagaan diri dan sebagainya untuk bakal ibu dan pasangan... plss!!!! help me plsss!!

3 comments:

A D I A said...

motif aku yg comel ni dipanggil makcik? betul babe, nak jadi ibu kena ada pengorbanan. dari sblm, semasa dan selepas melahirkan. tapi ada org jenis senang tu, habuan masing2 la kan.

meh sama2 jadi ibu!

HaNa NyoTa uHArA said...

aku jeles tgk aza dah ada 2 baby..si anis dah ada 4 baby.. opismate aku si maz dah ngandung..so jeles.... heheeheh tiap-tiap hari pegang perot, usap-usap kunun2 dalam perot ada baby..padahal banyak lemak berkrimm..ekekeekekeke

suhaisweet said...

Terhegeh2 dtg kat sini..org lain suma dah lawat awak..kita jer yg lembab..anyway traffic dh up..jgn susah hati ;D