? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Saturday, August 14, 2010

Dia cakap macam aku tak pernah buat bende tu..

Aku dah tak tahu nak cakap apa dah.. seharian aku takde mood lepas balik dari Renaissance Hotel semalam. Aku tahu ayat tu bukan datang dari mulot dia.dia tukang menyampaikan jek.. masa dia cakap tu..gile tersentap aku..!!
Semua macam tak kene..semua macam apa yang aku buat tu macam takde maknanya.. kiranya aku rasa macam aku ni bodoh macam babi!! Lagikla bertambah rasa nak bla!
aku tau aku bukanla sehebat mana pun, aku bukan nye orang yang baik, yang kaki bodek, yang boleh senyum walaupun bengang.. tapi hey!!! semua orang tak perfect..aku dah cuba buat yang terbaik...
Banyak kekangan yang menyebabkan aku cuma kadang-kadang ajek turun padang, meh sini aku list kan:
1. Banyak sangat songeh..kenot kenot kenot
2. Macam diperhatikan bila buat
3. Terlalu meng'compare'kan dengan kehebatan
4. Selalu suruh ikut cara dan skill yang konon hebat..( sebab selalu dipuji, dipuja so lupa yang kadang-kadang orang saja nak sedapkan hati dia)
5. dan bla bla bla blaa...( yang tak dapat ak ceritakan atas sebab kesihatan ;p)

Bila dah jadi macam ni, baru aku terpikir dan teringat pesan sahabat handai.. pengalaman mereka.. dan kadang-kadang setan mempengaruhi aku cakap' sebab tu si polan tu bla cepat-cepat'
Tapi aku masih punya rasa.. pesan orang-orang tua supaya banyakkan bersabar.. banyak kan berdoa..sembahyang jangan tinggal, jangan lupa mengaji supaya iman dalam diri tak kurang..supaya akal dapat dikawal dengan baik.. supaya setan yang kaki hasut hasut tu tak mempengaruhi aku..
Aku tak tahu sejauh mana ketabahan aku, kecekalan aku nak tempuh semua ni.. hey hana! sila tabahkan diri, ko dah penah kene teruk kan dengan dia sebelum ni takkan setakat ni pun ko dah giveup..ini jalan yang ko pilih.. kenela tempuh jugak ok!!

OK! berhenti mencarut..

Jangan tanya "kenapa" "sebab apa" bila jumpa, terserempak atau saja nak buat-buat jumpa aku nanti. sakit masih lagik terasa sampai sekarang.

1 comments:

3740Journal said...

mak aih.. marah kt sape nih