? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Monday, August 9, 2010

Aku peliks..

Sekarang kan dah musim buah-buahan bagai kan..sebab dah tinggal kat Hulu Langat, jadik nye nak dapatkan stok buah-buahan tempatan adalah sangat senang.. syok wooo.. asal nak makan jek, kuar umah dua tiga langkah tanya bape harga pastu rembat berkilo-kilo..perghh! heaven gilee!! umah mak mertua adelah umah teres ek..maka tidak ada pokok-pokok buah-buahan.. so kita beli je la ;p


Mari kita list kan ranking buah-buahan yang paling saya suka..

1.Buah durian adalah lemak berkrim pahit-pahit..perghh!! tetiba terliur........ishhh!! oke sambung balik..

2.buah manggis adelah masam-masam manis..

3. Pulasan..adik-beradik rambutan yang dulu susah gak nak dapat, kalau dapat..saya akan sorok-sorok dari orang..hehee gile selfish!

4. Mangga..perghh!! kalo buat kerabu mangga pun sodap.. mango blended pun lazat gak..

5. Durian Belanda... asal laa susah sangat nak dapat sekarang??

6. Rambutan..Okla..kalau nak makan pun tengok jenis likat ke tak..hehehe
Yang ai tak menahan.. (kejap ai kejap saya..) ada orang kalau nak makan buah rambutan maka buah itu harusla kene tolong kopekkan.. barula nak makan?? bagi saya tu tahap pemalas kuasa 10!! seriously kalau saya.. saya tak makan rambutan yang dah siap kopekkan.. tak feel!! bukan susah pun kulit buah rambutan tu kalau nak kopek.. kalau kata buah durian tu lainla cerita.. buah mangga tu kalau nak kopek tu memang amik masa siket la.. ni buah rambutan senang macam kacang, takyah amik pisau nak kopek.. guna jari pun bole!! pastu terus masuk mulot..haaa senang kan?

Oleh itu tajuk diatas cuma ada kene mengene sesikit jek dalam entry ni.. heeee memula nak cite denga lebey detail pasal pelik pelik ni.. tetiba tukau pikiran plak nak cite pasal buah-buahan..anggap jela tajuk tu unik ek.. oklaa nak buat keje..harini saya datang awal g keje.. kul 7.00am dah tercongok kat parking.. gile gigih!!

daaaaa

6 comments:

3740Journal said...

hana, sape yang malas gile nak kopek kulit rembutan tu.. kekeke..

weh..sedapnyer doriyan...

HaNa NyoTa uHArA said...

gile awal ko bangun aza.. ko cutikan kan?? yang pemalas tu adelah........ nanti aku msg ko ;p

CuppyCakeMommy said...

gambar rambutan tu sangat lah lazat..seb baik tak posa lagi

HaNa NyoTa uHArA said...

sedap kan kan...hrmm.. tetiba cam nak makan rambutan..ish ishh

A D I A said...

tetiba aku terasa part kena kopek buah tu. rambutan kopek sendri baru ada feel, tapi kalau org kopekkan tu dah bonus tu.

i like manggis! feveret no.1!

HaNa NyoTa uHArA said...

hrm...manggis ek..perghhh!! sedappppp... uishhh taknak pk taknak pk..