? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Wednesday, August 18, 2010

projek..

Tetiba semalam nak makan nasik.. hebat kan! padahal masa semalam aku tak pose.. tak cukup syarat..;p selama ni aku kureng siket nak makan nasik.. yela kan..tetiba teringat hubby kata nak makan ayam goreng kunyit..macam sedap jek..nyum nyum nyum..so masa od da way balik dah terpikir nak makan tu jek.. aishh macam ngandung plak!
Sampai umah tengok FIL tgk sebuk masak dalam periuk besar giler..aku blurrr..alamak!!( dapat tak aku makan nasik harini..??) aku tanya FIL , dia masak apa.. dia cakap kat aku dia masak mee jawa.. pastu aku pening-pening.. rasa nak pitam tgk dia masak seperiuk besar kuah mee makan untuk 12 orang aku rasa ( selepas aku bahagi 2 sebab dia masak kuah tu separuh periuk)..padahal dalam umah cuma ada 4 orang. aku pegi kat hubby cakap yang FIL dah masak mee jawa.. sekali mummy keluar dari surau cakap mee rebus plak.. aku blurr..mana satu ni.. lepas tu aku pegi dapur balik.. FIL ubah plak tajuk mee tu jadik mee Singapore..haa sudah!!
projek makan nasik dgn ayam goreng kunyit macam gagal jek.. so aku carik hubby tanya balik.. bole ke aku masak lauk ayam goreng kunyit tu.. hubby bagi green light suh masak..kunun dia yang nak makan.. kata air tangan isteri untuk suami la kan..padahal aku yang nak makan sangat..
Ayam yang aku kuarkan dari freezer keras lagik..tapi gatal nak potong gak.. elok tgh nak potong, hubby ajak g bazaar ramadhan ..haa ok.. aku biarkan ayam tu berenang kat dalam besen dengan bawang.. ( besen ke periuk ek semalm aku guna) buat seketika..
Takde beli apa pun kat bazaar Ramadhan cuma karipap kecik 10 bijik, kopok leko 2 ingget, otak udang popia 5 bijik, air bunga 2 ingget, air longan 2 ingget, roti john sebatang apa lagik ek.. ooo yek dan tak lupa jugak se gas untuk tujuan memasak... tak beli apa pun.. sikit sikkit jek... ;p
Sampai umah..tengok line clear.. aku pun cepat-cepat masak..dan kesimpulannya aku berjaya makan ayam goreng kunyit dengan nasik..kuah?? takde! aku letak kicap jek.. jap jap..makcik umah depan bagi masak lemak cili api pisang.1 st time aku makan masak lemak cili api..gile terbakar perot aku sebab pedasssss!!!
Sebab FIL dah masak seperiuk besar mee dia tu..takmo dia kecik ati.aku makanla siket.. huuuuuu perot dah padat!! arghhh!!
itu jek nak cite..sekian

6 comments:

3740Journal said...

arini aku teringin nak makan makanan jepun la.. huhu

HaNa NyoTa uHArA said...

sedap nyeee...hmmmmmm jadik tak projek buka pose?

A D I A said...

terer pak mentua ko masak. feveret aku tu mee jawa. pak mentua aku lak harap aku masakkan unt dia. tapi jgn harap la. hahaha.

-menantu hantu-

HaNa NyoTa uHArA said...

haaaaa mereka ( FIL, MIL dan hubby) adalah sangat hebat memasak.. sebab tu aku malas nak masak kat umah dorang.. kang aku masak kang..mesti ade komplen.. cara masak salah la, potong salah la..so aku malas!
kalau ko nak rasa FIL aku masak.. bole jek.. weiihh! raya ko balik uma ke atau sambut raya kat hospital gak?

A D I A said...

jangan tanya raya kat mana boleh tak

*menangis*

HaNa NyoTa uHArA said...

alalaaa..oke oke.. aku tanya sebab aku nak g tengok ko la... tu jek.. dah mehlap air mata..

p/s: aku pun nangis gak..huwaaa