? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Thursday, September 2, 2010

biskut raya

Raya tahun ni lain sikit sebab dah jadi isteri orang, dan plus dah jadik menantu orang kenela tunjuk skill memasak siket2 kan.. walopun tak hebat mana pun masakan kita tapi kene la buat jugak kan..kata nak jaga perot suami.., maka suami pun sihat dan gembira ;p
dah dah..!! sebenarnya nak cite tahun ni saya merajinkan diri nak buat kuih raya, tahun lepas pun buat gak..tapi untuk bisnes jek.. bukan satu ye tuan-tuan dan puan-puan.. tapi 3 jenis dari saya, dan 3 jenis lagik puan mummy iaitu ibu mertuaku yang buat.. ( kata duduk dengan mertua skrg ni kan) yela kan.. nanti kalo tak buat kuih raya kang..ada plak bunyi kata saya tak masakla, tak pandai masak la apala ini la..haa..sebelum bunyi-bunyi tu datang lagi..baik saya tunjuk saya nye skill (ececeehh!! macam hebat-hebat!)
Ok..Selasa lepas saya buat biskut almond london..sebab buat untuk diri sendiri so sizenye adelah sedikit gedabak ( bapak besar) beh kurang size 'L" dalam ketegori biskut almond london, kalau masuk mulut semua tu..bole jadik penuh laa..kembung mulut ;p, encik suami merangkap assistant tolong saya gentel-gentel biskut tu..bila dah bakar kenela celup coklat tu kan kan..so yang celup tu adelah saya yang punye keje..tapi yang tabur almond hancur tu adalah keje encik suami..haa amekk..berterabur almond hancur atas biskut tu, orang suh letak cantik2 kat tengah biskut, dia letak berterabur.. haihhh...



Projek seterusnya akan dibuat hari Sabtu ni..Insyallah, kalau bahan nye cukup..yelakan.. asal pegi kat kedai jual bahan kek, ada je barang yang dah habis.. kata musim rayakan..so memasing nak tunjuk skill buat biskut la..;p encik suami dah excited nak tolong saya buat biskut cornflakes sebab dia cakap dia suke gile biskut cornflakes..
dan saya pulak tetiba berangan nakbuat choc chip ala-ala famos amos...( sebab aza buat so saya pun nak buat, motif takleh tengok makcik ni buat apa..;p) manala tau kan..kalo berjaya saya bolela joint venture dengan aza bukak kedai buat biskut ala-ala famos amos, pastu kalau dapat sambutan hangat nak pulak buka cawangan seluruh negara sebelum melebarkan lagik sayap ke peringkat international..hahahaha amekk!! berangan lebeyyy!!!




Dah ler ek..kang tambah ngarut lagik kang.. eh! ada tambahan sikit, adik saya yang kecik ( taklah kecik sangat kan.. kata dah umur 21tahun) udah pandai buat biskut..banyak gakla biskut yang dia buat tahun ni.. abah saya siap tekejut kejut dan bangga.. kata turun temurun kan.. mula-mula kakak sulung nyeee ( ai la tu..bole plak mencelah haihh) pastu angahnye..(makcik ni buka blog jual bag replica, sila la lawat ekk..heheh promo) pastu abangnye..( yang ni tukang makan jek) haaa pastu barula sikecik ni.. siap amik kelas buat biskut lagi tauu!! agaknye..ciri-ciri kefemininannye baru terserlah kot, ;p, sikecik ni tengah praktikal sekarang ni.. dia belaja kat UKM amik forensik.. beh kurang ala-ala CSI la kan.. hhhrrmmm kekadang terpikir gakkan macam mana la dia ni berdepan dengan mayat-mayat hancur yang eksiden, kene potong 14, yang dah busuk..ish ishhhh
aishhh taknak pk!!!
oklaa tata

4 comments:

Unknown said...

sebut pasal almond london...mak ko ada cerita pasal kisah2 ko buat almond london....hahaha...rahsia terbungkar!

HaNa NyoTa uHArA said...

aku dah hebatlaaaa!! x caya sila datang rumah beraya... haishh haishhhh!!

3740Journal said...

hahha. aku lom start buat. malam ni aa.. sbb esok cuti. boleh tay up buat kuih rayeeeeee

HaNa NyoTa uHArA said...

haaa aku nak buat esok.. ko kenee buat sebab aku pun buat ekekekee