? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Monday, September 28, 2009

Bila Larut Malam


Saya tak boleh tido sangat malam tadi..

cuba gak buat-buat tido.. selalunye bila dah peluk bantal busuk..lekat kat dahi.. terus je zzzzz

tapi malam tadi tak..

macam-macam dah saya buat.. bersenam bagi penat, dengar lagu tak bes, baso kaki..sume dah saya buat..

tengah sedaya usaha nak tido..tetiba dapat satu msg, hah! sapa plak yg msg ni..

mmm.. student yang saya mengajar hantar sms, minta maaf pasal buat saya susah hati kununnye..



saya senyum sorang2..


baru saya perasan..saya tak bole tido sebab kenangkan student saya yang gagal test malam tadi.

saya susah hati sebenarnya..SPM dah dekat tapi dorang masih lagi main2.. kalau ikutkan saya bole jek buat tak kesa sebab saya dibayar dan saya bukan cikgu sekolah. tapi saya dah anggap budak-budak tu macam adik sendiri.. sedey tau,

Bila saya tanya sesapa tak paham..semua paham..

Bila saya offer nak bagi kelas tambahan tanpa sebarang charge..dorang nak taknak

Bila saya bagi latihan, buat main2

Bila saya panggil sorang2 suruh dorang buat latihan depan saya (senang saya nak betulkan apa yg silap).. dorang baru terkial-kial nak buat

Bukan semua yang perangai macam tu, ada yang ok..

Malam tadi memang stress.. saya nak orang bercakap dengan saya tapi saya tahu mana ada orang nak dengar cerita saya ni, dorang boleh anggap remeeh.."ala benda kecik", "alaa ko kan tutor jek, bialaa dorang.." Bagi saya TAK!! benda ni bukan remeh, ni masa depan dorang gak. KOrang tak paham sebab korang tak mengajar, korang tak tahu background dorang, korang tak rasa bila mak bapak dorang jumpa kita sendiri minta tolong tengok2 kan anak dorang, yang jumpa tu bukan orang senang..orang susah, bila anak dorang buat perangai.. korang tak rasa..

serius! saya tak penah rasa sedey macam ni sebab student saya..

Saya buat keje kerana saya ikhlas..lagipun itu amanah, kita kene buat betul2!

ada orang selalu pesan, mengajar biar ikhlas bukan sebab kene paksa,

terima kasih la sebab ingatkan..

Lepas kelas semalam, saya pegi ke kereta nak balik umah, tetiba student saya ketuk tingkap kereta minta maaf.. tersentuh hati saya.. tak cukup dengan tu and malam tadi dapat pula sms minta maaf.

sejuk hati.. hmm.. janji saya pada diri sendiri, selagi ada daya saya akan bantu,
saya pun manusia biasa gak tak lari dalam salah silapnye..maafkan saya kalau ada terkasar bahasa

Sekian

3 comments:

Anonymous said...

cikgu!
saya pon nk ketuk tingkap kereta cikgu bule?
tapi kasi sampai pecah!
huhuhu..

Anonymous said...

Aku paham Hana apa yang ko rasa sebab 1 ketika dulu aku pernah menjadi pendidik...Sakit rasanya bial apa yang kita buat tak setimpal....

Sabar lah Hana...moga2 doa kita ni di makbulkan...Ko kena ingat doa dari guru tu makbul taw...

HaNa NyoTa uHArA said...

perlu tak aku geget tinge minah MAZ ni??
ko jangan mAZ..kete ko baruuuuu... hahahahaah (gelak jahat)