? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Thursday, December 25, 2008

Zaman remaja,,masa umur..

masa remaja aku ni la aku baru nak kenal dunia.. nakal tak ingat!! smp mak abah pening kepala melayan kerenah aku..

masa umo aku 13 tahun..

mak ar ni..(bertuah nye anak!)pepandai jek tukar kan aku kat sekolah menengah taman kosas, aku sebenarnya kene pindah ke sek. men. hulu kelang, arghh!! tertekan aku masa tu, tp kan..saham aku masa tu naik kata junior kan (pasan lagik!!)..banyak plak surat nak jadik adik angkat, makwe angkat la apa la itu ini la... masa umo 13 tahun banyak plak cinta monyet aku, kapel dgn shamsul idzwan sebulan, hafizul 6bulan, rezwan 3bulan, eee!! gatalnyee!! aku ingat lagik..masa tu kelas aku kat hulu..so jauh sikit dr bangunan yang lain, cuma ada 3 kelas jek, ala2 stinggan jek kelas aku, siap berlubang lubang..ada org nama Ismail suka hanta surat kat aku, kalo cikgu takde..dia akan intai aku kat lubang, bila aku nampak dia kenyit kenyit mata..huh!! gatal mata lah tu..tp masa tu aku menggelinjang sukaa!!! hahahahaha

masa umo aku 14 tahun,

aku jadik pengawas masa umur 13 tahun lagik, masa umur 14 tahun aku naik pangkat jadik ketua spotcheck, kebersihan dan blok, ish!! ganazz!! asal spotcheck jek, mesti aku dapat banyak collect liquid paper..smp tong2 smpah pun aku carik tau!! masa ni aku dah ada pakwe baru..haaahahahah nama dia Wira..budak bola sepak, wakil selangor..tp kami kejap jek, pastu aku jumpa satu mamat ni, nama dia mahazar, dia org kedah.. bukan satu sekola.. kami kapel smp la umur aku 20 tahun..aikk!! setia gak aku ni ekk


masa umo 15 tahun,

ni PMR ni..aku blaja memain lagik.. adeii apa nak jadik dgn aku ni..sudah nyeee...aku dapat 5a 2b 1c..padan muka kene bebel dgn abah,,aduhhhh!! tak dapat la aku hadiahh..aku nak beskall


masa umo 16 tahun,

aku accident, basikal langgar motor..aku lah yang langgar motor, kira aku ni tere gak ar kan kan ..sepatutnya aku ada sukan esoknye tu, tapi tak dapat... aku kene duduk hospital 7 hari..lepas kuar hospital, otak aku cam sengal siket smp la sekrang, effect dr accident.. final exam, report card aku habis banyak merah2.. takleh membaca..aku akan pening


masa umo 17tahun,

aku nekad nak dapat result bagus, pulun habis... sume tuition aku pegi..aku blaja kat kasturi tuition, dkat dgn central market, resultnya..aku dapat pangkat 1.. ada 4 subjek aku dpt A..huhuhuuhh

masa umo 18 tahun,

aku kene masuk matrikulasi kat kolej matrikulasi perlis, menangis aku takut ..yelaa tak penah jauh dr mak abah... haaaaaaaaaa masa ni la aku kenal SF, alahai..manisnye muka dia..masa tu dak lelaki tak ramai, ramai gak yang ensem2..tp apasal la aku suke tgk muka dia.. suke tgk muka jek ekk.. masing2 buat hal sendirik..aku sebuk dgn biro sukan dan rekreasi, yang mamat ni sebuk dgn biro kebajikan apa ntah.. aku pun tak tahu..tp yang baik2 arr.. budak masjid tuu !!

masa umo 19tahun,

dikerah join program anak angkat kat YAN, kedah..uikk!! SF pun ada ar.. bole cuci mata lagik,tp masa tu dia ada ehem.. aku buat relax jek sebab aku pun 2 kali 5 cam dia gak.. mmm..apa cite ntah mak angkat aku tu, ntah sihat ke idak..

masa umo 20 tahun,
habis dah pengajian aku kat kolej matrikulasi perlis, aku kene sambung buat Ijazah Sarjana Muda kat Universiti Malaysia Sabah, memula nangis ar jauh giler, tp pastu, aku lompat2 tak mo balik.. mak abah pening ..huhhhu... first semester, aku score gile babas.. pointer 3.67..kira okla kan..tp pastu..next semester aku mula jadik pemalas..huh!!

==========arwah meninggal kat Jepun, accident.. aku tak sempat jumpa dia. dia janji nak jumpa aku kat Sabah, hari dia accident tu aku dapat parcel dr dia.. diari dia and baju t-shirt jepun.

masa umo 21 tahun,

bercinta dgn satu senior mualaf dr sarawak.. apa kaba dia ek..

masa umo 22 tahun,

jadik Vice President kat dalam GAPURA, GAPURA ialah Kelab Kebudayaan Seni Kreatif UMS.. aku sebuk betul berkepak kepak..(menari) mak dah bagi warning..'along tak score exam, siap la!' alaamakk!!! takut!! perlahan perlahan aku berhenti jap menari..last last aku letak jawatan..tp menari tu...aku continue..suka punya pasal!

masa umo 23tahun,
aku graduate! 1st keje kat Bukit Damansara as Marketing executive, aikk! jmp SF semula!! ishh!! bia betul dia ni SF!! berisi semacam jek..gembira kot!!
masa umo 24tahun,
beli 1st car.. habis satu malaysia aku bawa keta penggaru raksasa...
masa umo 25tahun,
thn down aku.. CT sepupus aku yang banyak bagi semangat.. Emy, Mas, Sham, Mak, Abah, Ben, adik2 penguat semangat aku.. thank you
masa umo 26 tahun,
tahun happy... ada sumber kekuatan.. aku happy and aku nak macam ni smp bila bila..

0 comments: