? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Sunday, December 28, 2008

Trip...Fraser HiLL!!

Semalam sepatutnya abah plan nak pegi Pulau Pangkor, aku and ela dah siap siap pack baju utk g pangkor, 2 helai baju jejalan, 1 baju mandi, 1 baju tido dan sweater, tp ntah apa ntah tetiba abah tukar plan pegi Fraser Hill masa dlm perjalanan, aaaargghh sudah!! cemana ni? cemana aku nak pakai baju mandi kat Fraser Hill? Ilang akal apa? sejuk2 pakai baju mandi.



Dah ler tu ikut Tanjung Malim, sesuka hati jek suh aku baca map.. ni bukan map Fraser Hill tau, tp map Semenanjung Malaysia, aduhh!! masa PMR Geografi aku cuma dapat B jek.. aduhh!!bapak bapak..


Penjelajahan kami bermula lepas tol Tanjung Malim, aku cakap kat Abah kene lalu Kuala Kubu Baru.. kalo tgk kompas, arah ke timur tp first, kene turun dulu ke selatan sebab Kuala Kubu Baru tu Selangor, pastu baru jumpa jalan ke Fraser Hill, TGK!! rujuk kompas pulak..terpaksa ingat balik cemana guna kompas masa jadi ranjer puteri dulu..deh!!


Perjalanan amik masa sejam gak + masa menunggu untuk naik, banyak benda yang aku jumpa, dr seorang yang tak tahan mabuk (mabuk darat) aku jadik ok..ini hasil usaha aku bukak tingkap + asam + lagu best..kalo tak, berplastik plastik la bubur..uweekk~taknak ingatt!!


Ok, sambung balik..tempat pertama aku nampak masa on da way ke Fraser Hill ialah Empangan Kuala Kubu..hoyehh hoyehh!! cantik nyee!!! aku rasa nak terjun pun ada..



Aku jumpa monyet!!..alahaiii kecik nyee!! Mak ada bawa jambu air, jambu air tu amik kat tepi uma Ampang ni jek.. huhhhu..aku pun amik 2 bijik and baling kat monyet monyet tu..alahaii..!! monyet kampung rupanya...malu malu nak amik makanan yang aku bg.. bila kete aku dah gerak, barula dorang berebut rebut nak amik..aparaa!!


Jalan nak kesana bengkang bengkok.. aku tahan jek, semangat berjalan punye pasal... aku asik nenok batu tanda kilometer jek.. 36 km.. 32km..22km... dalam otak aku asik kira kira..kul bape la nak sampai sana ek..sejuk sgt ke? aku risau ni sebab tak bawa stokin, dah ler tu..bawa baju mandi.. ada kolam mandi ke? ada ke hotel ni? main terjah jek? kalo tak dapat tido sana sia sia jek aku tahan mabuk darat, ishhh macam2 la aku pk.. dah ler pagi tu SF kol tanya jadik ke aku g Pangkor, tetiba aku bgth aku kat Fraser Hill mau tak pening dia.. aku bukan apa..aku takut dia ingat aku kelentong..member dah manja2 minta aku amik dia esoknye..risau ler dia kot aku tak amik dia, dia outstation since Friday..outstation sambil menyelam minum ayaq!! cett!!!



dlm 63 minit macam tu kami smp kat jalan sebenar nak masuk ke Fraser Hill, OOOooo baru aku tau, kalo naik sana cuma ada satu jalan jek, pastu jalan tu one way.. kalo nak lalu jalan tu kene gilir2 ikut hour...sejam utk kerete dr bawah sejam utk kerete dr atas..yelaaa aku ni baru 1st time naik sana..mana la aku tau dulu..tp skrg aku dah tau laa.




at last....smp gak aku kat Fraser Hill, ok..nak cakap cemana ekk..meme sesuai jadik tempat peranginan..kalo setakat sehari dua tinggal situ aku ok la kot..tp kalo lebeh, mau nanes aku dibuatnye..aku tak tahan sejukk!! pastu aku tak bawak notebook..kang takleh update blog ni pastu korang tak dapat baca cite aku, pastu aku takleh beli baju bes2..pastu yang paling penting..sapa nak amik SF nanti?? kang SF rindu aku..!!! aku dah mengarut dah..kami bermalam kat situ semalam jek kat Pine service apartment, tak banyak aktiviti kami buat sebab tak tahu nak pegi mana..duduk jela diam2 kat apartment..



OK, demikian la cite aku yg tak bes.. jangan nenok tarikh dan masa kat picture tu, aku tak setup lagik kamera baru aku masa tu..beselaaa aku budak baru belajaa huhuhhhhhuh ok la chow!!





0 comments: