? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Sunday, November 15, 2009

Kill Kill Die Diee

Ganas kan tajuk tu..
tapi citer taklah ganas mana pun, cuma nak share jek.. dan patut tak saya rasa bengang..
yelakan.. cite dah basi tapi baru tahu.. benda dah lama baru dikabarkan..

Dulu.. 4 tahun sudah punya cite, saya penah beli sebentuk cincin untuk diri sendirik kekununnye cincin tu nak jadi kenangan sebab first gaji. Dahla first gaji pastu pestime beli emas.. masa tu rasa cam orang kaya gila babas.. harga takla semahal mana, tapi yelakan..1st gaji. dipendekkan cite, saya ada minta tolong member saya pegangkan sekejap sebab masa tu mebi sebab nak semayang kot. pastu saya terus lupa saaaampaaailaaa satu hari tu saya tanya manala cincin tu, dia kata dah hilang..alasannya saya tak minta awal2..

Selepas 4 tahun .. dan saya dah pun tak kawan dengan kawan saya tu, ada member saya cerita yang cincin saya tu kawan saya hadiahkan pada awek dia kununnye sempena tanda kasih sayang tak berbelah bahagi... OOOOOOOOOOOOOOOOOOooooo patutla cakap cincin dah ilang..ko kasik kat awek ko rupanya..cilanat!!

OK..habeh cerita.. tapi saya teringat ingat dan terbengang bengang.. jadiknye..saya pegi kol la tunang saya.. menyatakan rasa ketidakpuas hati saya..

Tunang tu cakap:
1. kene redha..
2. takyah pk.. pk ke depan..
3. awak dah dapat yang lebey baik
4. biakan.. itu antara dia dengan tuhan
5. maafkan jelaa.. (maafkan bole, tapi nak kene halalkan ke?)
6. awak kebendaan

saya kebendaan..??????????
betulke? ye kot.. tapi dulu tak.. saya adalah orang yang sangat tak berkira masa dulu2.. tapi cincin tu.. saya sayang gila.. bukan senang nak dapatkan.. setiap hari saya datang ziarah cincin tu kat Nazir Tukang Emas.. sampai tukang emas pun kenal. saya dah kira-kira bila saya bole beli.. saya tunggu harga emas jatuh sikit ( tapi tak jatuh-jatuh gak, naik lagik adalaaa...) saya ikat perut sebab nak cincin tu, saya sanggup tebal muka tumpang orang pegi keje sebab cincin tu. sayang gila cincin tu. benda yang susah kita nak dapatkan memang kita akan hargainya lebey..

tapi yelakan jodoh saya dengan cincin tu tak panjang. so hari ni saya kene belajar redha..saya ikut cakap tunang, saya pun dah taknak jadik orang yang kebendaan.. saya kene pandang kedepan, saya kene memaafkan walopun saya geram... saya nak jadi orang baik, taknak nakal2, semoga tuhan ampun kan dosa saya dan berkati idup saya.. AMIN

p/s: tapi masih geram lagik ni.. cemana ekkkk argghhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!

2 comments:

Anonymous said...

ko mmg kebendaan pon!
duhh...~

HaNa NyoTa uHArA said...

ha'aa.. dua hari lepas aku dah insaf, tinggal 20% kebendaan huhuhuhh