? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Wednesday, October 7, 2009

Pre 'HoneyMoon'


hampeh tul tajuk tu kan.. saja nak rasa ghairah menaip..

Selamat Pengantin Baru..!!!
Last week saya dan tunang pegi ke Melaka sebab ada kawan tunang saya kawen, bak kata orang melayu la kan.. sambil menyelam kita minum ayaq!! dah alang kepalang saya singgah la umah 2 ketul kawan saya kat sana Ida dan Adah ( yang kini dah sarat mengandung..weii!! lupa nak amik gambar ko), bukan takat minah dua ketul tu je saya jumpa tapi ada gak muka busuk Maznah (madu saya masa kat sekolah rendah), Arab(ex-UMS), Malik (Gang beta) dan Yuni (Juniorku masa kat KMP), ceh! macam laaa korang kenal kan ehehehee

Kereta Wira ni terbakar masa on da way saya ke Melaka..kesian kan!

Dah habis bergosip pastu lepaskan rindu rinduan kat kengkawan, saya dan tunang pun buatla muka macam pelancong kekunun dtg melawat Malaysia.. ala-ala honeymoon gitu, so kekunun kami ni pestime la pegi Melaka, serius bebb!! dah lama saya tak jejalan kat Melaka, macam peghakk gile bila sampai sana. Nasib baik masa tu dah pukul 6pm, kalo tak musti kami pegi Taman Buaya huhuhuhuh..


hobi tunang amek gambar, hobi saya sesuka hati posing bila amek gamba..ekekee


Okeeeee.................

First sekali sebelum memulakan acara lawatan sambil belajar, sila pastikan anda memakai kasut tumit rendah.. diulang..kasut yang tumitnya rendah, haaaa!! ini alasan baeekk saya beli kasut, si tunang pun sebuk gakla tolong carik kasut yg bess utk saya ( nanti saya majuk plak kalo tak dilayan..ngengadala ni!) sila beli satu jek.. tapi..kalo ada jualan murah, sila beli dua pasang..hehehe


bila tengok gambar kasut ni mula la rasa gatal nak beli lagik kasut, nasib baiklaa jauhh nunn kat Melaka

Kasut baru..tunang pilihkan

Pastu bila dah ada kasut..bole la jejalan lompat2!! Baru rasa semangat nak jalan, Besss wooo jejalan sana..tgk Afamosa melaka, kepala kete api pun ada, bangunan lama ada, orang lama pun ada... sejarah tu..!! dah ronda2 tetiba rasa nak naik beca yg ada bunga-bunga tiruan pastu siap ada lampu lip lap lip lap pastu ada iklan DIGI (it's a good marketing bebeh!!) pastu ada radio kat beca tu sound systemnye satu Melaka bole dengar pastu radio tu plak pasang lagu-lagu omputeh oleh orang yg tak reti cakap omputeh..ops!!! sorryyyy!! TAPI!! tunang saya buat-buat tak dengar jek..so tepaksa la saya pandang beca dan penarik beca dengan muka sardin,
kesian saya..

Takpe takpe..saya relax lagik...kami terus kan lawatan sambil belajar kami ke kapal yg statik.. dan tetiba ternampak menara taming sari.. apakehee pelik beno bende tu? ada bende yg kita duduk pastu bole bawa kita tgk bandar melaka dari atas.. saya pandang muka tunang saya skali lagik.. buat-buat muka belacan..pastu manja siket2..pastu flirting siket2.. pastu baru tanya..(err rasa bukan ayat tanya kot) "awak,jom naik bende ni, cam bess jek" tak sempat dia cakap pape saya dah pegi kaunter beli tiket.. RM20 utk bukan warganegara, RM10 utk Malaysian.. masa ni la tetiba rasa bangga jadik anak Malaysia, hehehehe


mende ni la yang saya naik haritu..



pandangan bandar Melaka dari atas

Dah puas jejalan pekata kita pegi pekena seafood..dah amik Ikan Siakap, Sotong, Udang, Kailan, Tauhu bakar dan air buah.. tang baya jek semua macam tekejut, RM44 ingget jek? Ikan Siakap bukan kecik2..tapi besaa lengan tunang saya lagik (ampunnn!!) saya suh kira lagik..eh eh betul laa RM44. murahnyeee kalo kat KL tak dapat harga camni tau!!


lauk pauk yang saya pandai-pandai order sampai tak habis makan

Waktu balik uma jam 9.40pm dan sampai jam 11.00pm, takleh balik lambat2..nanti mak abah marah.. so suka tak suka tunang kene hantar saya secepat mungkin. yelaaa kata masih darah manis..ehehehe

Saya ada impian satu hari nanti..Ingat nak tido semalam dua di setiap negeri kat Malaysia ni.. tapi saya akan buat lepas kawen ler.. dah tetanya kat tunang dah..dan respon sangat sangatlaaa bess.. itu yg saya makin sayang kat tunang tu huhuhh Okela nak tido ni tata


letih ar wakk...

0 comments: