? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Tuesday, November 25, 2008

stressss!!!

harini aku rasa cam benganggggg jek, bila sume benda dah nak settle ada tetiba ada plak benda tak complete, dah tu bulat2 salahkan aku, asal ada benda yang problem jek, salahkan aku..ingat aku apa? robot? dinding? helo...aku pun ada perasaan tau,
memang la dia tak cakap direct, tp indirect nye.. seoalh olah aku la yang bersalah, dulu before buat benda tu lagik aku dah refer kat dia awal2..betul ke part number nye macam ni, pastu aku siap ulang balik ayat dia, skrg ni dah jadik macam ni, nak blame aku.. benda tu aku tak penah buat lagik, before ni orang lain yang handle, and malangnye org yg handle tu dulu dah blah! so cemana aku nak refer? dah ler prosesnye pelik2..aku cr alternatif usaha dptkan part number tu and..at last meme dapat dgn bantuan org dr department yg buat benda tu, bila dah dapat part number tu, aku tanya dia sekali lagik betul ke nak yang sekian sekian.. dia yang confirmkan. dia yang kata ok, so aku pun buatla...and now bila customer kata ada masalah, bole plak aku kene..!! dah lebey la kan..!!
ntahla.. aku pun tak tahu nak cakap apa, kalo aku ada duit lebeh nanti, aku nak buka bisness sendirik la agaknya.. jadik bos, jadik kuli, jadik kerani dan sebagainya...tak kesa la asalkan hati tak saket, ni keje dgn org banyak kerenahnye.. masing2 ada agenda masing2, depan baik blakang bole tahan, politik merata rata, kadang2 tertekan gak..

cakap pasal bisness..apa aku nak buat ek...
kat paler otak aku ni banyak sgt idea nye..cube korang nenok, mana yang sesuai utk aku buat bisness.. sesuai tak dgn kredibiliti aku..huhhuh

1. restoran (aku sukeee masak)
2.tuition ( aku reti aja akaun, sains dan bahsa malaysia je)
3.bakery ( aku kurang saba siket bila buat kuih raya, tp kalo kek aku tere arr)
4.tailor (konpom tak sesuai dgn aku!)
5. nursery ( aku suka budak2..tp kalo bebudak tu nanes, aku pun join sekali...huwaaaa!!!)
6. service (reseller) ( amenda aku nak jual ntah..jual internet ar..tu jek yang aku rasa aku tere)
7. surirumah sepenuh masa (income utk aku RM4k++, tak termasuk yang lain2..)

haaa tolongbagi idea.. haarap2 bernas.. aku srius ni nak bisness..

6 comments:

3740Journal said...

i pernah join member bukak bisnes tusyen.. tp penin woo..bukan setakat melayan hal bebudak.. tp melayan hal mak bapak yang byk songeh.. lagi2 mak bapak yang tak boleh terima hakikat anak dia 'lambat' sikit. semuanya nak harap & salahkan cikgu.

i suke idea bukak kedai makan. sebab orang pergi kedai makan byr cash. kite terus dpt tau keuntungan on the spot jugak. tapi, itula.. kene ada lokasi yang startegik & makanan kenalah sedap.unless bukak franchise Mc Donald. xyah pikir recipe.

tapi kalaula i ade duit, i nak bukak bisnes butik. alasan = sebab suke melawa. hehe..

papepun..gudluck ngan bisnes u nnti..:P

HaNa NyoTa uHArA said...

hahahahaa...bagus gak idea bukak butik kan.. i pun suka melaram gak, hhmm..bukak salon pun k gak..tp kene g kelas dulu laa..
thank you for your moral support.. :p

A D I A said...

azza, i pun kalau nak bukak bisnes, bukak butik. sgt2 sesuai dgn jiwa i. tapi hubby tak bagi la. dia takut i tak jual baju tu, i yg melaram pakai. dia nak buat suh buat business kelapa sawit. APAKAH??

hana, ko bengang ngan siapa tu? ada kena mengena dgn kerja yg aku tinggalkan ke? hehehe. good luck la wey.

chienta said...

errmmmm aku x minat business...:|
nak bg suggestion pun x reti .. tp bukak kedai makan ok gak.. leh aku dtg makan pree.. :D

p/s : moral of the story yg first citer ko tue.. lain kali have a black and white confirmation dr org yg kata ok tue.. senang skit ko nak boom dia balik klu dia boom ko ^^ kekekeke.. ko poword balik confirmation dier.. pastue jgn lupa bcc kat alluser.. >:)

kekeke edya.. sian dak hana nie sejak ketiadaan mu.. kelam kelibut.. Caiyuk2 Hana!!

HaNa NyoTa uHArA said...

yang aku buat ni bukan keje edya, dun weri..!! tp ni keje orang lain yang aku amik alih and tak tahu jalan cite yang sebenar..skrg ni patut tak aku bukak company sendirik?? sebab stress punya pasal..

edya, aku nak join bukak bisness frozen food ko, ( mana chakoi aku?)

Chienta, thank you 4 your moral support..i lap u very strong la!!

3740Journal said...

i tag u..kalau sudi jwb nyeh..