? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Thursday, July 23, 2009

Denggi

ini adalah saya..tunang saya amik gambar ni..lena kan?
Dah lama saya tak ber blogkan diri.. ni gara-gara saya kene demam denggi, hari pertama, kedua, ketiga dan keempat saya masih lagi bertahan.. ubat-ubatan dari klinik jadi penguat saya, tapi lepas 4 hari masih tak susut gak suhu badan.. abah hantar saya ke hospital..
Bila check suhu badan saya masa tu 39.1'C, jalan pun terawang-awang, saya gagahkan diri gak bejalan sendiri masuk hospital, tp sampai unit kecemasan saya down..hehehehee..eh! kira tere la saya tau, cuma dah sampai tu jek saya kantoi huhuuh

Doktor amik suhu, darah, masukkan air berbotol botol..dan akhirnya saya ditahan dengan gembira.. stress gak duduk wad, nasibla nurse cun-cun.. satu pujian utk hospital pantai cheras..dorang cekap buat keje, sangat cepat dan teratur,




tu darah tu bukan air.. air dalam botol dah habis, so darah pun keluar dengan gembira.

Dalam sehari 2 kali darah saya diambil, nak check graph saya katanya.. dan graph makin lama makin turun 172...140...120..sampai tahap 80 sahaja, tapi doktor cakap dun weri bebeh! u masih ok lagik..huh?? benarkah?? atau saja nak jaga hati saya? elok doktor cakap macam tu tak sampai sejam badan saya dah start menggerutu..huh!! saya tambah takut lagik..ni apahal bintik2 banyak ni.. memula kat tangan, pastu dah ada kat badan.. pastu paha..huk?? takutttt!! dahla mak tak jaga saya.. nak nanes pun takleh..malu! jadik mangsa adalah tunang saya.. saya doa banyak2 semoga tunang saya tak banyak keje masa tu dan dia bole temankan saya, at least tgk saya nanes pun jadikla.. dan doa saya makbul bila dia muncul bawa anggur yang sangat sedap, pelik!! tunang saya cakap sedap..tapi bila saya makan..takde rasa.. lerr lupa plak saya saket, perot sebenranya lapa tapi masa tu (sampai sekarang sebenarnya) selera makan masih takde, tapi saya paksa diri gak makan.. saya nak sehat!!

Ada gak kawan2 yang datang..tenkiu la yek..


tu berita dalam bahasa cina..saya tak tahu apa dia cakap tapi saya gembira sebab dapat tengok gambar2 dalam TV tu, channel lain sume senget2 pastu banyak semut semut..huhuhu

*****pening******



sambung balik...

saya keluar wad hari Rabu.. sebenarnya masih takleh keluar lagik, tapi sebab menerengek nak balik..doktor pun kasi lepas..

huh!! gembira tuhan aje yang tahu.. walopun tak larat saya dah kemas-kemas barang dah dan dah kol sume orang kot kot sesapa bole amik saya hantar pulang, abah meeting, mak tak bawa kete, tunang meeting...huh??? sapa nak amik ni?? bakal mak mertua ada..tapi seganlah nak susahkan dorang.. last2 adik lelaki saya, Ami amik saya..huuuuuu lega..kalau tak terpaksa saya balik naik teksi.. agaknya Ami kesian tgk saya lapa, dia belikan saya nasik bungkus.. memang saya tak habiskan makanan tu tapi sekurangnya perot saya berisi..lepas makan saya tido dengan nyenyak nye..

sapa habiskan?? bukan saya..huhuhuhuhu..ada orang belakang yang tolong habiskan..

Semalam MPAJ datang buat fogging..habis satu perumahan saya kene fogging.. ada pakcik jiran tu cakap.. bagus gak along kene denggi, kalau tak, tak berfogging la kawasan umah kita ni?? huh?? ada ke cakap macam tu..kecik ati..!! kang saya doakan keluarga dia plak kene denggi baru tau! MPAJ fogging pun sebab hospital hantar report cakap ada org kene denggi..saya la tu!! ruang tamu, dapo, bilik tido, bilik air penuh dengan asap.. tak cukup dgn tu, saya gagahkan diri pegi carrefour sebelah umah saya beli ubat nyamuk berbungkus-bungkus.. fobia punya pasal..

Next week balik keje mesti banyak keje tak siap...huh!! makin demam la saya.. ok masa utk baby tido.. gud nite!!

ubat nyamuk lingkaran pun saya beli..walopun tak tahu guna tapi saya akan belajar pakai.. huh!! nyamuk takleh dibagi muka!! bunuh nyamukkkkkkk!!!!!

2 comments:

Anonymous said...

ada terasa kurus sket dak? huhuhuhu..
selamat cepat sehat dengan normal nya.. =)

A D I A said...

aku tak suka bila kena drip tu.. seksa. dah sihat sepenuhnya belum ni?? kata sambung mc eh? rest well ok.