? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Saturday, May 15, 2010

Pakcik baju jubah merah lusuh minta makan dengan encik suami..

Dipendekkan cite.. ( ntah bila tah saya start cite) adalah satu hamba Allah pakai jubah lusuh merah tapi bersih datang pelan pelan duduk sebelah hubby bisik nak minta makan.. kebetulan saya baru habis solat ( sebab masa tu kami gilir-gilir jaga handbag sayakat surau KLCC) saya nampak dengan jelas dari mula pakcik tu datang dan duduk dan cakap sesuatu pada hubby..cuma tak bape dengar apa dia cakap, so tak habis lagik pakcik tu cakap.. hubby dah bagi salam dan terus beredar.. dalam beberapa langkah, saya tanya hubby..apa pakcik tu nak.. so hubby jawab;

hubby: ntah, macam nak minta makan..
saya: eerr..makan? dia lapa kot sayang..
hubby: rasa cam tak sedap hati plak..ish kesian plak kan, jum patah balik, saya terus pegi sebab kebetulan awak dah sampai..tak sempat nak dengar apa2 tadi..hrmm..
saya: kesian la wak..
hubby: kita bagi makanan ni ( sambil tunjuk makanan yang tak habis kami tapau dari Chillis), saya: bagi la RM5.00, duit balance saya pegi tandas tadi mana ek..
hubby: ni ha.. jum sayang

Kami patah balik ke surau KLCC (dekat dengan maybank) masa tu dah takde orang kat tempat menunggu, yang tinggal pakcik jubah merah lusuh tu.. kami ternampak dia baru nak bukak tong sampah sambil pegang perut.. tak sempat bukak tong ssampah dia ternampak kami, terus buat buat duduk sambil tunduk.. so hubby pun..

hubby: pakcik, ni makanan dengan duit sikit.
pakcik: takpala..pakcik amik makanan saja.. duit ni takpala..lagik pun adik pun nak guna duit kan
hubby: takpela pakcik amik jelaa
saya: pakcik amik duit ni buat beli air
pakcik: terima kasih no..
masa kami beredar saya nampak pakcik tu cepat cepat bukak bekas makanan tu..

saya dan encik suami ( eh eh..jap suami jap hubby) terdiam jap.. rasa insaf pun ada gak..
dalam perjalanan balik ke rumah..

otak ligat pikir pasal pakcik tu.. cemana ek lepas ni.. dia nak makan kat mana...

sebelum tido..hubby tanya ; " agak-agakkan sayang, pakcik tu buat apa sekarang?" saya tak terjawab.. sebak pun ada..kesian pun ada masa tengok pakcik tu tadi.

untuk pengetahuan korang, pakcik tu orang Kedah.. rasanya dia nak carik keje kat KL kot.. dari segi fizikal nye..memang dia sehat TAPI..nampak macam jenis yang blur blur dengan kata kasarnye bodoh bodoh alangg.. so maybe susah dia nak dapat keje kot..
sedey gak...tak sangka.. masih ada orang tempatan macam tu.. saya bole doakan aje pakcik tu semoga dimurahkan rezeki.. dan untuk diri sendiri..saya insaf dan anggap semua yang saya nampak tadi adalah satu cara tuhan nak saya sedar betapa bertuahnye saya..

0 comments: